کد خبر : 5169

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ زمان : ۷:۰۰

پیاده روی درمان درد این بیماری هاست

بیماری قلبی پیاده روی سریع برای قلب بسیار خوب است و این حرف معانی زیادی در بر دارد. قلب ماهیچه ای است و هرکاری که بتواند جریان خون را در آن افزایش دهد، به حفظ شکل ماهیچه کمک خواهدکرد. علاوه بر این، پیاده روی منظم فشار خون را کاهش داده و به این طریق فشار […]

بیماری قلبی

پیاده روی سریع برای قلب بسیار خوب است و این حرف معانی زیادی در بر دارد. قلب ماهیچه ای است و هرکاری که بتواند جریان خون را در آن افزایش دهد، به حفظ شکل ماهیچه کمک خواهدکرد. علاوه بر این، پیاده روی منظم فشار خون را کاهش داده و به این طریق فشار عصبی را در سرخ‌رگ‌ها می‌کاهد. همچنین میزان کلسترول اچ دی ال را در خون افزایش می‌دهد. حتی میزان چسبندگی خون را نیز کاهش داده و از ایجاد لخته های ناخواسته خون جلوگیری می‌کند. این مسأله موجب کاهش ۵۰٪ احتمال حمله قلبی می‌شود.

 

سکته مغزی

در تجزیه و تحلیلی که از عادات سلامتی ۱۰۰ پرستار در ۱۴ سال گذشته به عمل آمده محققان در یافته اند که آن عده که ۶ ساعت یا بیشتر در طی هفته پیاده روی کرده اند، ۴۰٪ خطر سکته مغزی ناشی از ایجاد لخته خون در آنان کاهش یافته است.

 

کنترل وزن

هرچه سن بالاتر می‌رود، مشکل‌تر می‌توان وزن را با محدودکردن خوراکی‌ها کنترل کرد. پیاده روی سریع روزانه حداقل نیم ساعت ۲۰۰ کالری می‌سوزاند به سرعت متابولیسم بدن را برای بقیه مدت روز افزایش می‌دهد و فرصت بهتری در اختیار قرار می‌دهد تا با بزرگ شدن شکم مبارزه کند. همچنین روش فوق العاده ای است برای از دست دادن چربی، حتی اگر وزن کم نکنید بدنتان ظاهر سالم تری پیدا خواهدکرد. بسیار از مردم می‌دانند که روزانه حداقل یک ساعت باید پیاده روی کنند تا وزن کم شود.

 

مرض قند

تحقیقی که در این اواخر شواهدی ارائه می‌دهد تغییر در روش زندگی که شامل ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع در روز است ابتلا به مرض قند نوع دوم را در افرادی که اضافه وزن دارند و بدنشان در سوزاندن گلوکز مشکل دارد به تعویق انداخته یا از آن پیشگیری می‌کند. در هر دو تحقیق بهترین نتایج متعلق به افرادی بود که ۵٪ از وزن خود را کاهش داده بودند. البته تحقیقی که در فنلاند انجام شد، نشان داد که پیاده روی حتی در میان افرادی که وزن کم نکرده بودند نیز تأثیر مثبتی داشته است.

 

پوکی استخوان

پیاده روی نه تنها ماهیچه ها را قوی می‌کند بلکه موجب استخوان سازی نیز می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که زنانی که در دوران طفولیت و جوانی مرتب ورزش کرده اند و جذب سالم کلسیم داشته اند، خطر ابتلا به پوکی استخوان در آنها کاهش می‌یابد.

 

آرتروز

پیاده روی ماهیچه های دور مفاصل را قوی کرده و درد را کاهش می‌دهد. پیاده روی در استخر یا وزنه برداری ملایم نیز می‌تواند کمک شایانی بکند. می‌توانید این تمرینات را یک روز در میان انجام دهید تا مفاصل نیروی خود را باز یابند.

 

افسردگی

پیاده روی سریع می‌تواند غم و اندوه را از بین ببرد. اما ایا پیاده روی منظم می‌تواند برای افسردگی بالینی هم مفید باشد؟ بله؛ البته قرص‌های ضدافسردگی شاید افسردگی را سریع‌تر از بین ببرند. اما حداقل یک تحقیق نشان داد که بیماران افسرده ای که درمان دارویی نشده اند، و به تمرینات ورزشی پرداخته اند، پس از ده ماه احتمال آنکه بیماریشان دوباره برگردد کمتر شد. اما آنهایی که فقط داروهای ضدافسردگی مصرف کرده بودند احتمال بازگشت بیماری برایشان بیشتر بود. البته پیاده روی همه بیماریهایتان را درمان نخواهدکرد. افرادی که در عمرشان هگز به طور مرتب و منظم ورزش نکرده اند، نباید فکر بکنند که با یک هفته پیاده روی می‌توانند تمامی مشکلاتشان را حل کنند. اما گر روش ثابتی در پیش بگیرید می‌توانید در حق خودتان یک دنیا خوبی بکنید.

 

قسمت قبلی این مطلب را هم مطالعه بفرمایید با عنوان اگر می‌خواهید سالم بمانید.

 

ترجمه : کارولین سحاکیان

ارسال دیدگاه