کد خبر : 532940

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۸ زمان : ۲۰:۳۰

اعتراف بی سابقه عربستان درباره ایران

یک شاهزاده سعودی طی مصاحبه‌ای گفت که ریاض هرگز به‌دنبال تهدید و تحریک ایران نیست چون تهران می‌تواند طی ۲۴ ساعت زیرساخت‌های عربستان را نابود کند.

“طلال بن عبدالعزیز” شاهزاده سعودی طی مصاحبه با شبکه خبری “فاکس‌نیوز” در محل اقامت خود در آلمان از اختلافات موجود در داخل خاندان حاکم بر عربستان درباره حمله به یمن صحبت کرد و گفت: عربستان هم اکنون به این نتیجه رسیده که با تصمیمات اشتباه وارد یک جنگ فرسایسی علیه یمن شده و به‌زودی راه‌حلی را که پیش از جنگ آن را رد می‌کرده قبول خواهد کرد.

این شاهزاده سعودی گفت: ما به هم‌پیمانان خود اعلام کرده‌ایم که با تهدید و تحریک ایران قمار نخواهیم کرد چون تمایل نداریم که درب‌های آتش جهنم را به‌روی خود باز کنیم چون ایران یمن نیست و نیروهای ایرانی می‌توانند طی ۲۴ ساعت زیرساخت‌ها و نیروی نظامی عربستان را نابود کنند.

طلال بن عبدالعزیز در ادامه این مصاحبه گفت: خلبانانی که به بمباران یمن می‌پردازند هزینه گزافی را بر بودجه عربستان تحمیل می‌کنند.

وی این خلبانان را مزدورانی توصیف کرد که برخی از آنها برای هر پرواز خود ۷۵۰۰ دلار تقاضا می‌کنند که اکثر آنها از پاکستان، هند، فرانسه، آمریکا و مصر هستند.

محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان و فرزند پادشاه این کشور نیز در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست گفت: جنگ با ایران آغاز یک فاجعه بزرگ است و هیچ‌وقت اجازه رخ دادن آن را نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال “آیا جنگ مستقیم میان دو کشور ایران و عربستان ممکن است؟” گفت: این چیزی است که ما به هیچ وجه آن را پیش‌بینی نمی‌کنیم، و هرکس به‌دنبال آن است کسی است که عقل درستی ندارد، زیرا جنگ میان عربستان سعودی و ایران آغاز یک فاجعه بزرگ در منطقه است و شدیداً بر تمام نقاط جهان تأثیر خواهد گذاشت. قطعاً ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

ارسال دیدگاه