کد خبر : 532821

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۷ زمان : ۲:۰۰

تلویزیون بیش از ۳۰هزار دقیقه برنامه انتخاباتی پخش می‌کند

حسن ملکی مسئول ستاد انتخابات سیما طی نشستی درباره انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و پوشش آن در شبکه های سیما عنوان کرد: گاهی گفته می شود که این دوره از انتخابات از حساسیت خاصی برخوردار است اما فکر می کنم همه دوره های انتخاباتی از حساسیت برخوردار است. وی […]

حسن ملکی مسئول ستاد انتخابات سیما طی نشستی درباره انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و پوشش آن در شبکه های سیما عنوان کرد: گاهی گفته می شود که این دوره از انتخابات از حساسیت خاصی برخوردار است اما فکر می کنم همه دوره های انتخاباتی از حساسیت برخوردار است.

وی درباره ساختار برنامه سازی در شبکه های مختلف در حوزه انتخابات اظهار کرد: در این دوره تصمیم گرفتیم محتوایی را به شبکه ها ارائه دهیم که کار موازی انجام نشود. ما در حوزه محتوا نوعی محوربندی و سرفصل بندی کلی انجام دادیم و این سرفصل ها را در همه شبکه ها تقسیم بندی کردیم تا شبکه ها موضوعات تکراری را پوشش ندهند و سوژه ای هم نباشد که مورد غفلت قرار بگیرد.

مسئول ستاد انتخابات سیما با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در حوزه انتخابات توضیح داد: مجموع کل برنامه های سیما ۳۰ هزار و ۱۱۵ دقیقه است و قرار است حدود ۵۰۲ ساعت در این زمینه برنامه تولیدی داشته باشیم. از این میان حدود ۲۲ هزار و ۹۰۵ دقیقه که ۳۹۸ ساعت را در بر می گیرد تولیدات شبکه ها و ۶ هزار و ۲۱۰ دقیقه که ۱۰۳ ساعت را در بر می گیرد تولیدات ستاد انتخاباتی سازمان است.

وی اضافه کرد: می توان گفت ۷۴ درصد از برنامه ها را شبکه ها و ۲۵ درصد از برنامه های انتخاباتی را ستاد انتخابات سیما تولید می کند. ستاد انتخابات برنامه های کوتاه مدت یک و دو دقیقه ای در قالب انیمیشن و موشن گرافیک ساخته است که به تناوب در شبکه ها پخش می شود.

ملکی از آموزش مجریان و گزارشگران در این دوره از برنامه های انتخاباتی سخن گفت و توضیح داد: در این دوره قرار است به نوعی مجریان و گزارشگران را هم آماده کنیم چراکه یکی از ایرادهایی که در دوره های قبل به برنامه ها وارد می شد این بود که مجریان با قواعد چنین برنامه هایی آشنایی ندارند. همچنین تلاش ما این است که در این دوره به افزایش بصیرت، آگاهی، اطلاع رسانی حداکثری کمک کنیم. ما برنامه هایی را در راستای آشنایی رای اولی ها با چگونگی انتخابات و رای دادن تولید کردیم. در در حوزه آگاهی بخشی نیز اطلاعاتی درباره ویژگی های کاندیدای اصلح و عمل بر اساس منافع نظام صحبت می شود.

.

1949259 تلویزیون بیش از ۳۰هزار دقیقه برنامه انتخاباتی پخش می‌کند

.

مسئول ستاد انتخابات سیما با تاکید بر بی طرفی در برنامه های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: تلاش سازمان صدا و سیما بر این است که بی طرفی کامل را مدنظر قرار دهد و در حوزه انتخابات تنها اطلاع رسانی کند. ستاد انتخابات سیما در این راستا از تمامی گرایشات دعوت می کند تا انتخابات خوب و پرشوری برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مناظره در برنامه سازی ها یادآور شد: از آنجایی که انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل متفاوتی دارد گفتگوها در این حوزه بیشتر به سمت تضارب آرا می رود و دیدگاه های سیاسی مطرح می شود به همین دلیل نمی توان از مناظره بهره گرفت. در حوزه انتخابات خبرگان نیز هر کاندیدای مجلس خبرگان به میزان ۲۵ دقیقه یک بحث انتخاباتی را مطرح می کند که البته باید دید چند نفر کاندیدا و چند نفر تایید صلاحیت می شوند تا برنامه ریزی دقیق تری ارائه کرد. برنامه ها در حوزه انتخابات مجلس خبرگان از شبکه تهران پخش می شود.

ملکی درباره عملکرد شبکه ها درخصوص انتخابات تصریح کرد: ما کارشناسانی داریم که در ستاد انتخابات بر روند برنامه های انتخاباتی شبکه ها نظارت می کنند. همچنین مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما نیز این برنامه ها را بررسی می کند و بلافاصله بعد از انتخابات عملکرد شبکه ها و انحراف آنها از استانداردها اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول ستاد انتخابات سیما در پایان با اشاره به جلسه با مجریان این برنامه ها گفت: در این هفته با مجریان مربوطه جلسه ای داریم که در آن صحبت خواهد شد تا آنها نظرات شخصی خود را در برنامه های انتخاباتی دخالت ندهند.

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه