کد خبر : 532846

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۷ زمان : ۸:۱۶

کابل و اسلام‌آباد برای اقدام علیه گروه‌های مسلح توافق کردند

فرمانده ارتش پاکستان که به کابل سفر کرده است با رهبران افغانستان دیدار کرد؛ دیداری که در آن طرفین نسبت به اقدام علیه گروه‌های مسلح توافق کردند. راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر خود به کابل با محمد اشرف غنی، رییس جمهوری این کشور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان دیدار کرد. […]

فرمانده ارتش پاکستان که به کابل سفر کرده است با رهبران افغانستان دیدار کرد؛ دیداری که در آن طرفین نسبت به اقدام علیه گروه‌های مسلح توافق کردند.

راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر خود به کابل با محمد اشرف غنی، رییس جمهوری این کشور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار فرمانده ارتش پاکستان و رهبران افغانستان درباره مسایل امنیتی از جمله تبادل اطلاعات، عملیات‌های ضدتروریستی مشترک و پیشبرد فرایند صلح در افغانستان رایزنی و گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، در این دیدار طرفین همچنین توافق کردند که علیه گروه‌های مسلحی که از پیوستن به فرایند صلح سرباز می‌زنند، اقدام کنند. در یک سال گذشته این سومین باری است که فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان سفر می‌کند.

در بیانیه‌ای که از سوی ارتش پاکستان و در پایان سفر یک روزه راحیل شریف صادر شد، آمده است، هر دو طرف توافق کردند که تلاش‌ها برای تحقق صلح ادامه یابد و با عناصری که همچنان به اقدام خشونت‌طلبانه ادامه می‌دهند، در چارچوبی مشترک واکنش نشان داده شود.

دو طرف در گفت‌وگوهای خود درباره مسیر پیش روی فرایند صلح در افغانستان تاکید کردند که چارچوب مشخص شده از سوی چهار کشور افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا همچنان پابرجا باشد.

منبع : خبرگزاری شینهوآ
ارسال دیدگاه