کد خبر : 4990

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۸ زمان : ۷:۰۰

اگر می‌خواهید سالم بمانید

می‌خواهید سالم بمانید؟ حتماً به نرمش‌های روزانه احتیاج دارید. اما اگر آمادگی ندارید که خودتان را درگیر ورزش های دشوار بکنید، مأیوس نشوید. محققان تمرینات ورزشی به طور روزافزونی بر این موضوع اتفاق نظر پیدا می‌کنند که فعالیتهای جسمانی شدیدی که بسیاری از باشگاههای سلامتی تجویز می‌کنند تنها راه دست‌یابی به سلامتی بیشتر نیست. در […]

می‌خواهید سالم بمانید؟ حتماً به نرمش‌های روزانه احتیاج دارید. اما اگر آمادگی ندارید که خودتان را درگیر ورزش های دشوار بکنید، مأیوس نشوید. محققان تمرینات ورزشی به طور روزافزونی بر این موضوع اتفاق نظر پیدا می‌کنند که فعالیتهای جسمانی شدیدی که بسیاری از باشگاههای سلامتی تجویز می‌کنند تنها راه دست‌یابی به سلامتی بیشتر نیست. در واقع شاید برای بسیاری از ما بهترین کار پیاده روی باشد. بله پیاده روی با سرعت ۵ الی ۶ کیلومتر در ساعت به مدت نیم ساعت یا کمتر و ۵ الی ۶ بار در هفته شاید یک باره متوجه فواید این کار نشوید اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهند که در طولانی مدت عادت به پیاده روی منظم می‌تواند خواص پیشگیری بسیار زیادی داشته باشد.

پیاده روی به نوعی ورزش کاملی است برای کسانی که می‌خواهند تمرینات ورزشی را شروع کنند مطمئن ترین راه برایشان پیاده روی است. برای فواصل زانو راحت‌تر و عوارض جانبی مضری ندارد.

در پزشکی مدرن تمرینات جسمانی مرتب مانند گلوله جادویی می‌مانند. اگر هرکس روزانه سی دقیقه سریع پیاده روی می‌کرد، بروز بیماریهای مزمن سی الی چهل درصد کاهش می‌یافت. برای آن عده که سی دقیقه وقت آزاد پیاده پیدا نمی‌کنند، خبر بهتری داریم.

در این اواخر تحقیقات متعددی نشان می‌دهند که پیاده روی سریع به مدت ده دقیقه و روزانه ۳ الی ۴ مرتبه شاید همان فواید سی دقیقه پیاده روی پشت سر هم را داشته باشد.

پیاده روی از جنبه های مختلفی مؤثر خواهدبود و تعیین نکته ای خاص در این مورد دشوار است. شواهدی که تا به حال به دست آمده اند، بسیار جالب توجه هستند که در مطالب بعدی آنها را بر می‌شمریم.

ارسال دیدگاه