کد خبر : 532764

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ زمان : ۱۶:۰۰

مدارس تهران فردا تعطیل نیست/ لغو مسابقات فوتبال

حسن کریمی در حاشیه جلسه روز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، در مورد تصمیم اعضای کمیته درباره تعطیلی مدارس تهران تاکید کرد: با توجه به محدوده زمانی امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان، فردا مدارس تهران تعطیل نخواهد بود. وی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی […]

حسن کریمی در حاشیه جلسه روز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، در مورد تصمیم اعضای کمیته درباره تعطیلی مدارس تهران تاکید کرد: با توجه به محدوده زمانی امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان، فردا مدارس تهران تعطیل نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران همچنین مقرر شد درباره تعطیلی احتمالی مدارس استان تهران در روز دوشنبه و همچنین اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل فردا تصمیم گیری شود.

وی همچنین افزود: کلیه مسابقات ورزشی از جمله لیگ فوتبال در استان تهران فردا برگزار نخواهد شد.

سردار حسینی رییس پلیس راهور تهران نیز در این جلسه با اشاره به صدور جریمه برای ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از ابتدای دی‌ماه، گفت: در چهار روز گذشته ورود به این محدوده به زیر ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است که می‌تواند تاثیرات مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

به اعتقاد رییس پلیس راهور تهران بزرگ، اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل باید همراه با طرح تعطیلی مدارس انجام شود، چراکه در غیر اینصورت ناوگان حمل و نقل عمومی ما توان پاسخگویی به سفرهای درون شهری را نخواهد داشت و موجب اعتراض شهروندان می‌شود.

حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد انباشت آلودگی خواهیم بود، گفت: در چنین شرایطی افزایش حساسیت‌ ها و شیوع بیماری‌ها را بیشتر شاهد خواهیم بود. در گزارشات هواشناسی پایداری وضعیت هوا برای روزهای آینده پیش‌بینی شده است و می‌توان درباره دو ساعت تاخیر در شروع بکار ادارات و یا تعطیلی دو ساعت زودتر ادارات، بررسی‌های بیشتری انجام داد.

این پیشنهاد حیدرزاده مورد قبول اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا قرار نگرفت. در این جلسه اعضا، تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی روز دوشنبه مدارس استان تهران را به جلسه ساعت ۱۴ فردا موکول کردند.

به گزارش ایسنا، کمیته اضطرار آلودگی هوا از ساعت ۱۴ روز شنبه پنجم دی به ریاست معاون استاندار تهران و با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگان سایر دستگاه‌های عضو با هدف بررسی وضعیت آلودگی هوای استان تهران و تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی مدارس و سایر اقدامات تشکیل جلسه داد.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه