کد خبر : 532797

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۱۰:۰۰

کامل‌ترین آمار وحشیگری سعودی‌ها در یمن

پایگاه “المنار” امروز  گزارش مرکز حقوقی قانون و توسعۀ یمن را منتشر کرد. این گزارش به خسارت‌های جانی و مالی هنگفت ناشی از تجاوز ۹ ماهه عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن پرداخته است. براساس این گزارش، از ابتدای تجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، تعداد شهروندان شهید یمنی به ۷ هزار […]

پایگاه “المنار” امروز  گزارش مرکز حقوقی قانون و توسعۀ یمن را منتشر کرد. این گزارش به خسارت‌های جانی و مالی هنگفت ناشی از تجاوز ۹ ماهه عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن پرداخته است.
براساس این گزارش، از ابتدای تجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، تعداد شهروندان شهید یمنی به ۷ هزار و ۴۱۱ نفر رسید که هزار و ۷۲۹ نفر از این شهدا، کودک و هزار و ۳۰۹ نفر زن و ۴ هزار و ۳۴۷ نفر نیز مرد بوده اند.
تعداد مجروحان تجاوز عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی نیز به ۱۳ هزار و ۸۴۶ یمنی رسیده که هزار و ۴۹۲ نفر از آنها کودک، هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۱۱ هزار و ۲۸ نفر نیز مرد هستند.
خسارات وارد آمده به زیرساخت های یمن شامل تخریب ۴۵۰ پل و جاده، ۱۴۶ شبکه آب رسانی و ۱۲۲ ایستگاه و مولد برق می شود. علاوه بر این ۱۴۰ شبکه مخابراتی، ۱۴ فرودگاه و ۱۰ بندرگاه نیز در این مدت هدف حمله قرار گرفتند.
در بخش آسیب‌های اجتماعی، ۳۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد مسکونی تخریب یا آسیب دیده و بیش از ۹۰۰ هزار نفر آواره شدند. همچنین ۵۰۶ مسجد در حملات سعودی ها دچار آسیب شد و ۳ هزار و ۷۵۰ مدرسه، ۳۶ دانشگاه، ۲۲۹ بیمارستان و واحد بهداشتی و ۱۶ مؤسسه رسانه ای یمنی نیز از ادامه فعالیت بازمانده‌اند.
در بخش تولیدی، ۹۲۲ مؤسسۀ دولتی به علاوه ۵۱۴ انبار مواد غذایی، ۳۸۹ تانکر حمل مواد غذایی، ۳۴۴ بازار، ۲۲۶ پمپ بنزین و ۱۵۶ نفت کش زیان دیده‌اند. متجاوزان سعودی ۱۶۸ کارخانه، ۱۱۵ مرغداری، ۵۱ اثر باستانی، ۱۰۱ مکان گردشگری، ۳۱ ورزشگاه و ۷ سیلوی غلات را آماج حملات و بمب های خود قرار داده اند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی دفاع یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می‌کنند، جلوگیری کند.
ارسال دیدگاه