کد خبر : 532772

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ زمان : ۱۸:۰۰

دلیل سرعت زیاد دولت ایران برای اجرای برجام، انتخابات آتی است

در ادامه تحلیل‌ها و ادعاهای رسانه‌های غربی، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که یک علت اقدامات سریع دولت «حسن روحانی» در اجرای برجام، انتخابات آتی پارلمانی در ایران است. پایگاه «پولیتیکو» در گزارشی درباره برجام تحت عنوان «توافق ایران به نقطه عطف نزدیک می‌شود»، نوشته است: «در حالی که روز محتمل اجرا نزدیک می‌شود، از […]

در ادامه تحلیل‌ها و ادعاهای رسانه‌های غربی، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که یک علت اقدامات سریع دولت «حسن روحانی» در اجرای برجام، انتخابات آتی پارلمانی در ایران است.

پایگاه «پولیتیکو» در گزارشی درباره برجام تحت عنوان «توافق ایران به نقطه عطف نزدیک می‌شود»، نوشته است: «در حالی که روز محتمل اجرا نزدیک می‌شود، از همه سو شلیک(به برجام) در حال افزایش است».

در این گزارش با اشاره به اقدامات مقدماتی برای اجرای برجام از یک سو و برخی مخالفت‌ها در ایران و آمریکا به تحرکاتی چون آزمایش‌های موشکی در ایران و اقدامات جدید ضد ایرانی در گنگره آمده است: «توافق هسته‌ای ایران در حال ورود به مرحله مرگ و زندگی است».

نویسنده تصریح کرد:‌«مخالفان توافق هسته‌ای در کنگره، در حال تاکید بر رئیس‌جمهور باراک اوباما هستند که به خاطر توافق هسته‌ای ایران، در برابر آزمایشات موشک بالستیک و دیگر اقدامات غیر هسته‌ای ایران سهل نگیرد. از سوی دیگر مقامات ایرانی هم تغییرات اخیر در قوانین مربوط به روادید آمریکا را نقض احتمالی توافق ارزیابی می‌کنند».

در بخشی از این گزارش ادعا شده است: «ایران ۲۶ فوریه انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند و اگر تحریم‌ها برداشته شوند، انتظار می‌رود در این صورت حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و میانه‌روهای حامی توافق هسته‌ای نفع ببرند. این اعتقاد وجود دارد که یک دلیل آنکه ایران به سرعت در حال برچیدن زیرساخت هسته‌ای خود است، انتخابات(آتی) باشد».

در قسمت دیگری از این مطلب یک مقام آمریکایی که البته به نام و هویتش اشاره‌ای نشده، درباره اختلافات و «بی اعتمادی» دیرینه ایران و آمریکا اشاره کرده و گفته است: «ما به طور رسمی با ایران رابطه دیپلماتیک نداریم و یک تاریخ از بی اعتمادی وجود دارد».

این مقام ناشناس آمریکایی همچنین تاکید کرده که برای اجرای مفاد برجام به زمان نیاز است تا «اقدامات قانونی داخلی» انجام شود و همچنین درباره موضعات فنی و تکنیکی هسته‌ای مندرج در برجام، ‌شفافیت لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/م

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال دیدگاه