کد خبر : 532993

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ زمان : ۷:۱۶

دردسرهای یک کودک به خاطر رنگ چشم

در موردی کم یاب ، اختلاف رنگ چشمان ” بسام ماضی ” کودک فلسطینی، موجب دغدغه خاطر و ناراحتی و مشکلاتی برای وی و اعضای خانواده اش شده است.

” بسام ماضی ” کودک ده ساله فلسطینی در روز چند بار به جلوی آینه رفته و این سوال را می پرسد که چرا رنگ دو چشمانش با هم فرق دارد و هیچ یک از فامیل و حتی برادرانش مانند او نیستند.والدین این کودک فلسطینی چهل روز پس از تولدش متوجه اختلاف رنگ در چشمان کودکشان شدند و پزشکان به آن ها گفتند که اختلال در عملکرد کبد و طحال در بدن کودک باعث این عارضه شده است.

بسام ، دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی که یک چشمش آبی رنگ و دیگری قهوه ای است، می گوید که به علت این عارضه درمدرسه با مشکلات و ناراحتی های زیادی روبرو می شود، و همکلاسی هایش دائماً درباره این مساله از او سوال می کنند و گاه وی را مورد تمسخر قرار می دهند.

حسام پدر ۳۶ ساله این کودک فلسطینی می گوید که نگرانی از وضعیت چشمان پسرش باعث شده است که به مدت چهار سال درحال مراجعه به بیمارستان های مختلف برای یافتن درمانی برای این مشکل باشد.
وی وجود چنین عارضه ای را درمیان خانواده خود و همسرش بی سابقه می داند.

farhangnews 174064 502808 1453290415 دردسرهای یک کودک به خاطر رنگ چشم

حسام گفت: پزشکان بزرگی کبد و طحال را باعث اختلاف در رنگ چشمان بسام دانسته اند و حال پسرش خوب است ولی وی همواره حالت سرماخوردگی دارد و به هیچ وجه تحمل گرما را ندارد و پزشکان این را با اختلاف رنگ چشمانش مرتبط می دانند.

” ایاد الهلیس ” رئیس بخش لیزر بیمارستان دولتی بیماری های چشم در باریکه غزه گفت علت اختلاف رنگ چشم به اختلاف مقدار رنگ ملانین موجود در عنبیه بر می گردد که تعیین کننده رنگ چشم است.

الهلیس افزود : ممکن است اختلاف رنگ چشم ، علل وراثتی یا بیماری و یا بر اثر عارضه های اکتسابی باشد.

این پزشک متخصص گفت که ممکن است که اختلاف رنگ چشم بر اثر ابتلای فرد به التهاب عنبیه ظاهر شود که این یک بیماری شایع است اما درصورت شفای بیمار، رنگ چشمانش به حالت عادی باز می گردد.

وی افزود که طبق تحقیقات، از هر هزار نفر ۵ نفر به چنین حالتی مبتلا می شوند و این اختلاف رنگ بر بینایی فرد تاثیر نمی گذارد.

 

ارسال دیدگاه