کد خبر : 532780

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ زمان : ۸:۰۰

اظهارات تکان‌دهنده زن نجات یافته از دست داعش

یکی از زنان اهل استان صلاح الدین عراق که به صورت عجیبی از چنگال تروریست های داعش نجات یافته، پرده از جنایت هولناک تروریست ها در حق دختر و همسرش برداشت. این زنکهاز ترس تروریست های داعش و مشکلاتی که ممکن است از این پس برای او ایجاد شود با نام مستعار،” نورهان محمد “نامیده […]

یکی از زنان اهل استان صلاح الدین عراق که به صورت عجیبی از چنگال تروریست های داعش نجات یافته، پرده از جنایت هولناک تروریست ها در حق دختر و همسرش برداشت.

این زنکهاز ترس تروریست های داعش و مشکلاتی که ممکن است از این پس برای او ایجاد شود با نام مستعار،” نورهان محمد “نامیده شده ، از روزی که از دست تروریست های داعش به شکل عجیبی نجات یافته، به علت از دست دادن دختر و همسرش،سیاه برتن کرده و همواره گریه و زاری می کند.

نورهان درگفت وگو با ” سومریه نیوز” گفتکه یورش وحشیانه تروریست های داعش به نینوا و صلاح الدین در ژوئن ۲۰۱۴، پیامدهای هولناک و بی سابقه ای چون مرگ هزاران انسان بی گناه وتعرض به شمار زیادی از زنان و دختران داشته و این وضع همچنان ادامه دارد.

نورهانزنی تقریبا پنجاه سالهدر سخنان خود از لحظه ربوده شدن همسرش، به آتش کشیده شدن منزلشان با ادعای مرتد بودن و شنیدن فریادهای دخترش درحالی که از سوی تروریست های داعشیمورد تعرض واقع شده و در نهایت جان خود را از دست داده است، سخن می گوید و تاکید می کند، باورکردنی نیست کسی ذره ای ایمان به خدا داشته باشد و به خود جرات بدهد که به زن ناتوانی چون او و دخترش تعرض کند.

ورود تروریست های داعش به منطقه العلم
تروریست های داعش ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ به منطقه العلم در ۱۶ کیلومتری تکریت مرکز استان صلاح الدین یورش بردند و فورا موج اعدام و آدم ربایی در این منطقه را آغاز کردند و با ادعای مرتد بودن قربانیان، اقدام به انفجار و به آتش کشیدن منازل آنها کردند.

این منطقه و روستاهای حومه آن محل سکونت عشایر”جبور” است که به داشتن مواضع مخالف داعش معروف هستند؛ نورهان محمدبا اصالت ترکمانیاز اهالی همین منطقه است، اما همسرش عرب جبوری است که از حدود یک سال پیش مفقود شده است.

وی با بیان این که عناصر داعش منازل ما را به آتش کشیدند و عشایر جبور را مرتد توصیف می کردند زیرا جبوری ها حاضر به کمک به تروریست ها نیستند، گفت: همسرش را ساعت ۳ بامداد به زور با خود بردند، دندان های پیش او را شکستند زیرا دو تن از آنها را شناخته بوده و به آنها التماس کرده که رهایش کنند، اما این تروریست ها نه تنها مردانرا رها نکردند بلکه به زور وارد منزل شده و به جستجوی دخترها پرداختند.

جداسازی شهروندان براساس مناطق محل سکونت
عناصر گروهک تروریستی داعش اقدام به جداسازی شهروندان براساس مناطقشان کردند؛ آنها ده ها شهروند ساکن منطقه العلم از جمله همسر نورهان محمد را ربودند؛ ویکه خاطرات تلخ آن زمان را در ذهن خود حفظ کرده است، گفت: روز دوم بعد از حمله تروریست ها به سوی جاده بین العلم و تکریت حرکت کردیم، تروریست ها چند دختر از خانواده هایی را که همراهمان بود را ربودند و به مکانی نامعلوم بردند و ما همچنان به مسیر خود ادامه دادیم به امید این که بتوانیم با خودرویی به کرکوک برویم؛ ناگهان ۶ خودرو متعلق به تروریست ها ما را محاصره کردند و در حالی که به شکل عجیبی در جستجوی دختران جوان بودند، از دین و اعتقادات افراد سوال می کردند.
نورهان گفت: عناصر مهاجم داعش تابعیت عراقی، افغانی و خارجی داشتند.

اسارت، تعرض و تحقیر

نورهان درحالی که اشک می ریخت گفت: عناصر داعش در حالی که اقدام به تقسیم دختران کردند با خود از حور العین سخن می گفتند و یکی از این تروریست ها به صورت وحشیانه به او تعرض و لباس هایش را پاره کرد.

وی افزود: عناصر دیگری از تروریست ها به دختر بزرگش حمله کردند و با ضرب و شتم شدید او را به اتاق تعرض و تجاوز بردند که وی به همراه چند دختر دیگر بر اثر شدت خونریزی ناشی از تعرض وحشیانه جان خود را از دست دادند.

نجات توسط عنصری داعشی اهل الحویجه

نورهان می گوید: پس از تعرض و ضرب و شتم، یکی از عناصر داعش که اهل الحویجه بوده نزد آنها آمده و وقتی متوجه شده آنها اهل کرکوک و ترکمان هستند، پس از مدتی آنها را از زندان آزاد کرده است.

نورهان اقدام هایتروریست های داعش در زمان دربند بودن خود را جنایت در حق بشریت توصیف کرد و از مجامع بین المللیخواست که به پی گیری این جنایات بپردازند.

جنایاتی که عرق شرم برپیشانی انسان می نشاند

“شنای قره ناز” زن فعال ترکمان نیز در این خصوص به سومریه نیوز گفت: جنایت هولناک عناصر داعش در حق شهروندان، لکه ننگی است بر پیشانی آنها و تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

وی تاکید می کند که مساله نورهان تنها یکی از هولناک ترین جنایت های تروریست های داعش در حق بشریت است و سازمان نجات ترکمان ها برای رساندن این موضوع به گوش طرف های بین المللی تلاش می کند.

گروهک تکفیری- تروریستی-وهابی داعش، ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیسم است که با حمایت برخی قدرت های منطقه ای برای تجزیه منطقه و نابودی آن و در نهایت اجرای توطئه ای شوم در منطقه تلاش می کند.

گروهک تروریستی داعش از ۱۰ ژوئن سال ۲۰۱۴ بر شهر موصل سیطره یافته با تلاش برای تحمیل افکار افراطی خود بر این شهر باعث شدهکه اهالی این شهر از بحران امنیتی و انسانی شدید رنج ببرند.

منبع : سایت مشرق
ارسال دیدگاه