کد خبر : 532747

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ زمان : ۱۰:۰۰

توضیحات کمالی درباره ادامه خدمت سربازی فوتبالیست‌ها

سردار موسی کمالی،‌ درباره برخی شایعات و نقل قول‌ها پیرامون پایان خدمت سربازی فوتبالیست‌های متخلف که هم‌اکنون در تیم‌هایی چون ملوان، تراکتورسازی و … مشغول به بازی هستند، اظهار کرد: این دسته از فوتبالیست‌ها با توجه به اینکه از کارت جعلی استفاده کرده و کارتشان نیز باطل شده است مدت مذکور برایشان به عنوان غیبت […]

سردار موسی کمالی،‌ درباره برخی شایعات و نقل قول‌ها پیرامون پایان خدمت سربازی فوتبالیست‌های متخلف که هم‌اکنون در تیم‌هایی چون ملوان، تراکتورسازی و … مشغول به بازی هستند، اظهار کرد: این دسته از فوتبالیست‌ها با توجه به اینکه از کارت جعلی استفاده کرده و کارتشان نیز باطل شده است مدت مذکور برایشان به عنوان غیبت از سربازی محسوب شده و مطابق قانون سه ماه تا شش ماه اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد.

کمالی با بیان اینکه پایان خدمت این دسته از فوتبالیست‌ها با تحمل اضافه خدمتشان لحاظ خواهد شد گفت: البته برخی از این افراد قبلا پدرانشان سابقه حضور در جبهه داشتند اما چون ماه‌های حضورشان به ۳۰ ماه نمی‌رسید لذا امکان معافیت برایشان فراهم نشده و تنها کسرخدمت به آنان تعلق خواهد گرفت.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بنابراین نقل‌ قول‌هایی مبنی بر اینکه نیروهای مسلح اخیرا به این افراد اضافه خدمت داده‌اند به هیچ عنوان صحیح نیست چرا که آنان به هنگام اعزام به سربازی نیز اضافه خدمت داشتند و این براساس قانون است.

وی در عین حال افزود: البته مطابق قانون آن دسته از سربازان غایبی که اضافه خدمت دارند اگر در حین خدمت از خود رشادت یا حسن خلق نشان دهند فرماندهان این اختیار را دارند که حداکثر دو سوم از اضافه خدمت این افراد را ببخشند که این قانون مختص به همه سربازان بوده و فوتبالیست‌های متخلف نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

کمالی با بیان اینکه این دسته از فوتبالیست‌ها می‌بایست سربازی‌شان تمام شود و سپس درباره باشگاه آینده‌شان تصمیم بگیرند، تصریح کرد: بنابراین بهتر است رسانه‌ها از گمانه‌زنی و درج مطالب خلاف واقع درباره این افراد خودداری کرده و اگر سوال یا ابهامی دارند آن را از وظیفه عمومی دنبال کنند. فوتبالیست‌های متخلف نیز از سازمان محل خدمت خود می‌توانند پیگیر مسائل باشند.

پاسخ به شایعات درباره قرارداد فوتبالیست‌های سرباز

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه قرارداد بازیکنان سرباز با تیم‌های ورزشی اظهار کرد: هیچ یک از فوتبالیست‌هایی که به سن سربازی رسیده و معافیتی ندارند حق ندارند خودشان مستقیما با تیم‌های ورزشی قرارداد ببندند و محل خدمت این ورزشکاران در اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح باتوجه به شرایط و نیازهای موجود بررسی و درباره نحوه سربازی و تیم محل خدمتشان تصمیم گیری می‌شود. لذا اینکه گفته می‌شود فلان بازیکن با فلان باشگاه قرارداد بست صحت ندارد و فقط در فضای رسانه ای است.

کمالی افزود: بنابراین تاکید می‌کنم که این دسته از بازیکنان خودشان باشگاه خود را تعیین نمی کنند واینها فقط شایعات است.

وی درباره حقوق این افراد نیز گفت: بارها گفته شده این دسته از فوتبالیست‌ها حقوق سربازی دریافت کرده و اگر باشگاهی بیشتر از این مبلغ را به آنان بدهد مطابق قانون با این باشگاه‌ها نیز برخورد خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا این فوتبالیست‌ها حق حضور در تیم ملی را دارند یا خیر؟ تأکید کرد: فوتبالیست‌های متخلف می‌توانند تیم‌های خود را در دیدارهای خارجی همراهی کنند اما تا زمان پایان سربازی حق حضور در تیم‌های ملی را ندارند.

کمالی درباره اینکه با توجه به فراهم شدن شرایط پرداخت جریمه ریالی برای مشمولان غایب اگر چنانچه فوتبالیست‌های متخلف واجد شرایط باشند می‌توانند از آن بهره مند شوند یا خیر؟ نیز گفت: فوتبالیست‌های متخلف چون دارای پرونده قضایی هستند تا زمان رسیدگی پرونده، حق پرداخت جریمه و دریافت کارت معافیت را ندارند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه