کد خبر : 532824

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۷ زمان : ۶:۰۰

صدور حکم متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر

احمد خسروی وفا با اشاره به صدور حکم برای سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر گفت: رای صادره غیر قطعی است و مجاز به ذکر جزئیات رای نیستیم. رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه افزود: ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی فقط اجازه اعلام احکام قطعی را داده، بنابراین چون رای صادره غیرقطعی […]

احمد خسروی وفا با اشاره به صدور حکم برای سه نفر از متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر گفت: رای صادره غیر قطعی است و مجاز به ذکر جزئیات رای نیستیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه افزود: ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی فقط اجازه اعلام احکام قطعی را داده، بنابراین چون رای صادره غیرقطعی است از تاریخ ابلاغ بیست روز زمان تجدید نظر خواهی است.

او افزود: بنابراین در حال حاضر پرونده در مهلت است که محکومان می توانند تقاضای تجدید نظر خواهی کنند.

رئیس کل دادگستری اصفهان چندی قبل در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده بیمارستان خمینی شهر اصفهان گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده، سه نفر از متهمین شامل دکتر و پرستار مربوطه و همچنین سوپروایزر به اتهام عدم کمک به مصدوم به استناد بند ۲ از ماده واحده قانون (خودداری از کمک به مصدومین) تفهیم اتهام شدند و آخرین دفاع از آن‌ها اخذ شده است.

او افزود: کیفرخواست این پرونده صادر شده و پرونده به دادگاه جزایی خمینی شهر ارسال شده است.

گفتنی است، بر اساس ماده ۲ قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی، افراد حسب وظیفه و قانون مکلفند که به اشخاص آسیب دیده یا کسانی که درمعرض خطر جانی هستند، کمک نمایند و هرگاه کسی از کمک به آنها خودداری کنند به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

طی روزهای گذشته، کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع استان اصفهان، به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده یک بیمار خردسال، بخیه چانه صدرای چهار ساله را شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه خانه کردند. دستگاه قضایی استان اصفهان رسیدگی به این پرونده را در دستور کار دارد و به جد در حال بررسی این موضوع است.

منبع : خبرگزاری میزان
ارسال دیدگاه