کد خبر : 2243

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ زمان : ۷:۰۰

هشت نکته ناب خانه داری

درباره خانه داری قبلا در مطلبی با عنوان ریزه کاری های خانه داری نکات مفیدی بیان کردیم. اما در این قسمت ۸ نکته ناب خانه داری را مطالعه میکنید. ۱- آب وقتی درون سماور و یا کتری به جوش می‌آید، پس از مدتی می‌بینیم که دیواره و کف را رسوب گرفته. برای رفع این مشکل، […]

درباره خانه داری قبلا در مطلبی با عنوان ریزه کاری های خانه داری نکات مفیدی بیان کردیم. اما در این قسمت ۸ نکته ناب خانه داری را مطالعه میکنید.

۱- آب وقتی درون سماور و یا کتری به جوش می‌آید، پس از مدتی می‌بینیم که دیواره و کف را رسوب گرفته. برای رفع این مشکل، دو تا سه عدد سیب زمینی متوسط را دورن آنها زنده کنید و مدت نیم ساعت بجوشانید. سپس یک زاج سفید کوبیده به آن بیفزایید و نیم ساعت دیگر بجوشانید کار تمام است و دیگر از رسوبات خبری نیست.

۲- برای اینکه شمع‌ها عمر طولانی‌تر پیدا کنند و بیشتر بسوزند، آنها را پیش از استفاده و روشن کردن به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید.

۳- برای تمیزکردن لوستر یا شمعدان کریستال می‌توانید از دستمال نرم و تمیزی استفاده کنید و گرد و خاک آن را بگیرید سپس پارچه تمیزی را به الکل آغشته کنید و آنها را خوب پاک کنید.

۴- روش دیکری که برای از بین بردن جرم کتری و سماور پیشنهاد می‌شود استفاده از موم خربره است. موم همان رشته‌هایی است که در وسط خربزه قرار دارد و حاوی الیاف و تخم خربزه است. برای این کار موم را از وسط خربزه جدا کرده در آب کتری یا سماور بیندازید و جند ساعت صبر کنید. از آنجا که خاصیت اسیدی شدیدی در الیاف خربره وجود ندارد، خطری متوجه کتری یا سماور شما نمی‌شود و در عوض جرمها از بین می‌رود.

۵- برای ایمگکه رب گوجه فرنگی کپک نزد، مقداری روغن داغ مرده روی آن بریزید. وقتی روغن حامد شد مانع از کپک زدن میشود و یا می‌توانید برای حمع شدن آب رب کامغذ تمیزی روی سطح رب قرار دهید. روش دیگر نگهداری در بخچال فریزر است.

۶- برای از بین بردن بوی بدی که در حین پختن گل کلم در خانه ایحاد می‌شود کاغی است جند برگ نعناع تازه به آب آن بیفزایید.

۷- به منظور دور کردن پشته ‌ها از خودتان خوردن ویتامین بی را فراموش نکنید. پشه‌ها از بوی مخمری که از بدنتان ساطع می‌شود بیزارند و در نتیجه به سراغتان نخواهند آمد.

۸- میوه‌های بی‌هسته‌ای را که کمی لک برداشته ‌اند دور نریزید. پوست آنها را بکتید وقسمتهای بد و خرابش را حدا نمایی و بع آنها را در مخلوط کن بریزید و یک پوره خوشمزه میوه از آن درست کنید و میتوانید به همراه بستنی به عنوان دسر استفاده کنید.

ارسال دیدگاه