کد خبر : 1980

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ زمان : ۷:۰۰

ریزه کاری های خانه داری

شما خانم خانه دار باز هم مشغول کار هستید و در فکر انجام کارهای بعدی. پس اجازه بدهید ما هم به شما کمک کنیم و نکاتی را یادآور شویم که کار شما را راحت‌تر می‌کند. نکات بسیار خواندنی و ریزه کاری هایی برای خانه داری وجود دارد که شاید شما و همسرتان اطلاع نداشته باشید. […]

شما خانم خانه دار باز هم مشغول کار هستید و در فکر انجام کارهای بعدی. پس اجازه بدهید ما هم به شما کمک کنیم و نکاتی را یادآور شویم که کار شما را راحت‌تر می‌کند. نکات بسیار خواندنی و ریزه کاری هایی برای خانه داری وجود دارد که شاید شما و همسرتان اطلاع نداشته باشید.

 

سرکه

یکی از نکات ریز خانه داری استفاده از سرکه است.

از سرکه به عنوان پاک کننده قوی و مؤثر و کاملاً بی‌ضرر در نقاط مختلف خانه استفاده کنید. شستن ظروف پلاستیکی مانند لگن و وان حمام کودکتان، پاک کردن جرم کتری و سماور و اتوی بخار و حتی تمیزکردن یخچال از جمله کارهایی است که با به کار گیری سرکه ساده تر و بهتر انجام می‌شود.

از مخلوط آب و سرکه برای شستن ظروف پلاستیکی وان حمام بچه که بعد از مدتی جرم می‌گیرد، نیز می‌توانید استفاده کنید و آب تمیز آن را آبکشی کنید. نگران پیچیدن بوی سرکه در محیط خانه هم نباشید. تمیزی و پاکیزگی ناشی از کار با سرکه بیش از آن است که تحمل بوی سرکه برای مدت کوتاهی شما را آزار دهد.

 

لیموترش

لیموترش در جای جای خانه داری مورد استفاده قرار می‌دهند.

لیموترش و آبلیمو در خانه کارآیی فراوانی دارد. موارد استفاده از لیمو در لکه‌گیری متعدد است که قبلاً به آن اشاره کرده ایم. برای استحکام ناخن‌‌ها نیز کافی اس هر شب حدود ۱۵ دقیقه آن‌ها را داخل مخلوط آب و آبلیمو قرار دهید. ماساژ ناخن‌های نرم و شکننده با لیموترش تازه نیز بسیار مؤثر است. هفته ای یک یا دو بار نیز یک برش لیموترش روی دندانهایتان بکشید تا سفید و براق شوند.

 

پرده حریر

در ریزه کاری های خانه داری چگونه از پرده های حریر بهره بگیریم؟

پرده های حریر با طرحهای مختلف جلوه خاصی به اتاقهای خانه می‌دهد و گاه پرده اتاق بچه ها با طرحهای عروسکی شاد و رنگارنگ موجب خنده و نشاط آنها می‌شود. از آنجایی که پرده اتاق بچه‌ها زودتر کثیف می‌شود، بهتر است دفعات شستشوی آن را بیشتر کنید و یادتان باشد که بهترین راه برای شستن پرده های حریر، استفاده از آب و صابون و شستن با دست است. اما اگر وقت کافی برای اتوی پرده ندارید، کافی است آن را بعد از شستن داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی پرده بیرون برود؛ بعد همانطور خیس از چوب پرده آویزان کنید تا ضمن خشک شدن چروکهای پرده نیز باز شود. اگر چوب پرده بالای رادیاتور شوفاژ باشد، نتیجه کار بهتر و سریع‌تر است.

ارسال دیدگاه