کد خبر : 532478

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۲ زمان : ۸:۲۹

یکی از ویژگی‌‌های قرائت خوب در اذان

مهدی خطیب فر اظهار داشت: در شهرستان آران و بید گل و در سال ۵۲ متولد شدم  و در حال حاضر ساکن استان کرج می باشم. وی با بیان اینکه دانش آموخته و کارشناس ارشد ادبیات است، افزود: به عنوان قاری قرآن فعالیت دارم اما در این دوره از مسابقات کشوری توانستم در رشته اذان حائز رتبه اول […]

اذان یکی از ویژگی‌‌های قرائت خوب در اذان

مهدی خطیب فر اظهار داشت: در شهرستان آران و بید گل و در سال ۵۲ متولد شدم  و در حال حاضر ساکن استان کرج می باشم.

وی با بیان اینکه دانش آموخته و کارشناس ارشد ادبیات است، افزود: به عنوان قاری قرآن فعالیت دارم اما در این دوره از مسابقات کشوری توانستم در رشته اذان حائز رتبه اول کشوری شوم.

خطیب فر ادامه داد: امسال در مسابقات اذان متسابقین کمتر به اذان تقلیدی پرداختند و آنچه مشاهده شد بیشتر روش ابدالی اذان بود.

این نخبه قرآنی ابراز داشت: تا به حال حائز عناوین متعددی در این عرصه می باشم از جمله رتبه اول تلاوت در استان البرز و نیز رتبه سوم کشوری مسابقات دانشجویی به میزبانی اردبیل را کسب کردم.

وی افزود: در رشته اذان نیز دارای ۲ رتبه کشوری از استان اصفهان است  و ۴ رتبه کشوری استان آبادان را کسب نموده است.

خطیب فر با اشاره به اینکه در بسیاری از محافل به قرائت اذان اهتمام داشتم، گفت: به صورت تخصصی بیش از ۵ سال است به قرائت اذان توجه ویژه‌ای دارم  ودر این راه از روش ابداعی خویش با عنوان سه گانه ترکیبی با الگو از استاد حاج شعبان صیاد و استاد عبدالقاسمی به قرائت اذان پرداخته‌ام.

خطیب فر اظهار داشت: ویژگی یک قرائت خوب در اذان حضور قلب و تمرکز بر کلام است و هر مقدار با صلابت خوانده شود اثر بهتری خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه