کد خبر : 3219

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ زمان : ۷:۴۳

گلوی بلند و مشکلات بدخوابی

پزشکان می‌گویند : مردان نسبت به زنان در حالت خواب بیشتر دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. تحقیقات اخیر نشان داده است که این امر می‌تواند به علت طولانی‌تر بودن قسمتی از مسیر عبور هوا در مردان که به آن حلق حنجره‌ای می‌گویند، باشد. اما دکتر مالوترا سرپرست این تحقیق از دانشگاه اوهایو می‌گوید: این تفاوت ساختمانی […]

پزشکان می‌گویند : مردان نسبت به زنان در حالت خواب بیشتر دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. تحقیقات اخیر نشان داده است که این امر می‌تواند به علت طولانی‌تر بودن قسمتی از مسیر عبور هوا در مردان که به آن حلق حنجره‌ای می‌گویند، باشد. اما دکتر مالوترا سرپرست این تحقیق از دانشگاه اوهایو می‌گوید: این تفاوت ساختمانی در مردان و زنان می‌تواند توجیه کننده بروز بیشتر قطع تنفس ناگهانی در مردان در شب و هنگام خواب باشد. بطوری که هر چه این مسیر طولانی‌تر باشد، احتمال بروز قطع تنفس هم بیشتر است.

در این تحقیق ساختمان حلق در ۱۹ مرد و ۲۰ زن که هیچ‌کدام دچار حملات قطع تنفس نبوده‌اند بررسی شد و معلوم شد این حملات در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود؛ که البته در این صورت مردان چاق با کم‌کردن وزن خود می‌توانند این بلا را تا حدودی از خود دور کنند.

ارسال دیدگاه