کد خبر : 3445

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ زمان : ۹:۱۹

کورها اینگونه خطرآفرین می‌شوند

چندی پیش مسئولین دولت هند خبر دادند که نوعی موش کور راه آهن هند را از طریق حفر سوراخهایی در زیر ریل‌ها با خطری جدی روبرو کرده است. دانشمندان این موسسه هشدار داده اند که چنانچه این موشها از بین نروند خطر بزرگی متوجه مسافران خواهدشد. به گفته این دانشمندان تا چند سال قبل هیچگونه […]

چندی پیش مسئولین دولت هند خبر دادند که نوعی موش کور راه آهن هند را از طریق حفر سوراخهایی در زیر ریل‌ها با خطری جدی روبرو کرده است. دانشمندان این موسسه هشدار داده اند که چنانچه این موشها از بین نروند خطر بزرگی متوجه مسافران خواهدشد.

به گفته این دانشمندان تا چند سال قبل هیچگونه اثری از موش در ایستگاههای راه آهن نبود. اما اکنون به نظر می‌رسد تنها موشها مسافران دائم قطارهای ورودی از کلکته، بمبئی، بنگلور و دهلی‌نو هستند. این نوع موشها با سوراخهای عمیق و در زیر ریلهای راه آهن باعث سست شدن پایه های آن شده و هنگام عبور قطار خطر سرنگونی آن را زیاد می‌کند.

جالب اینکه موشهای کور زندگی در حوالی راه آهن و زیر ریلها را به همه جا ترجیح می‌دهند. با کوربودن، به قدری کار خود را صحیح انجام می‌دهند که به مدت یک شبانه روز ممکن است پنج حفره یک اندازه در پنج نقطه ریل راه آهن و همگی نزدیک پایه های آن به وجود آورند، طوری که برخی از مسئولین معتقدند که این میتواند، یک خرابکاری حرفه ای باشد.

ارسال دیدگاه