کد خبر : 528512

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷ زمان : ۸:۰۰

کودکان کار، حقیقت انکارناپذیر جامعه

. جعفر بای آسیب شناس عنوان کرد: گاهی اوقات موافت غیر مترقبه آرامش برخی از زندگی‌ها را متلاطم کرده و منجر به از دست رفتن سرپرست خانوار می‌شود در این هنگام مجبور به کار کردن در سنین پایین می‌شوند. وی ادامه داد: بخشی از کودکان خیابانی، محصول خانواده‌هایی است که به دلیل از دست رفتن […]

کودکان کار کودکان کار، حقیقت انکارناپذیر جامعه.
جعفر بای آسیب شناس عنوان کرد: گاهی اوقات موافت غیر مترقبه آرامش برخی از زندگی‌ها را متلاطم کرده و منجر به از دست رفتن سرپرست خانوار می‌شود در این هنگام مجبور به کار کردن در سنین پایین می‌شوند.
وی ادامه داد: بخشی از کودکان خیابانی، محصول خانواده‌هایی است که به دلیل از دست رفتن سرپرست خانوار مجبور به کار کردن می‌شوند و برخی دیگر به واسطه فشار اقتصادی توان مدیریت منزل را ندارند و خانواده متلاشی بروز کودکان کار می‌شوند.
وی ادامه داد: گاهی اوقات سرپرست خانوار به دلیل ارتکاب به جرم به زندان می‌افتد و یا کارایی‌اش را از دست می‌دهد در نتیجه کودکان کار محصول چنین خانواده‌هایی است.
این جامعه شناس با بیان اینکه سازمان‌های حمایتی نقش عمده‌ای را در سازماندهی این قشر از جامعه ایفا می‌کنند اظهار کرد: یکی از مهم ترین راهکارها در هر جامعه‌ای، سازمان های مردم نهاد نقش حمایتی این افراد را به عهده دارند و با اقدامات حمایتی می توانند هم زمینه مناسب برای تغذیه، تحصیلات و ارتقای کیفیت زندگی و مهارت آموزی افراد را بالا ببرند لذا با این اقدامات ساماندهی مناسبی برای این قشر از جامعه اتفاق می‌افتد که باید بدرستی حمایت شوند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه