کد خبر : 525878

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ زمان : ۷:۵۹

چه چیزهای برای شستن موهای خشک لازم است؟

پیش از هر موضوعی باید یادآوری کنم که در کشور ما به علت آب و هوا، آفتاب، طرز تغذیه و دلایل نژادی، تعداد افرادی که موها و پوست خشک دارند، بسیار کم است و بیشتر آنهایی که به عنوان شکایت از موهای خشک و شکننده به من مراجعه می‌کنند، دارای موهای معمولی و در مواردی […]

پیش از هر موضوعی باید یادآوری کنم که در کشور ما به علت آب و هوا، آفتاب، طرز تغذیه و دلایل نژادی، تعداد افرادی که موها و پوست خشک دارند، بسیار کم است و بیشتر آنهایی که به عنوان شکایت از موهای خشک و شکننده به من مراجعه می‌کنند، دارای موهای معمولی و در مواردی هم چرب هستند. ولی به علت استفاده از شامپوهای قوی و یا مواد نامناسب آرایشی مو و انجام فر سرد و گرم و رنگ کردن‌های متعدد، موهای آنها خشک، شکننده و بی‌حالت شده است. به طوری که با معاینه پوست سر این گونه افراد، به شرطی که از علل فوق صدمه ندیده باشد، متوجه میشویم که اغلب چربی سر و موها معمولی بود و در مواردی نیز چرب است.

%D9%85%D9%88 چه چیزهای برای شستن موهای خشک لازم است؟

اشخاصی به طور مادرزادی به خشکی مو و پوست سر دچار هستند و این نقص، اغلب فامیلی بوده و تعداد زیادی از افراد ۱ فامیل از این موضوع رنج می‌برند به غیر از اینها در موارد فقر غذایی و ضعف شدید نیز، موها خشک و شکننده می‌شوند.

آنهایی که در کودکی به کچلی مبتلا بوده و برای درمان آن از اشعه استفاده کرده‌اند، در بسیاری از موارد به علت از بین رفتن و یا حداقل کم شدن فعالیت غدد چربی، موها و پوست سر آنها زبر است.

برای شستن موهای خشک باید از صابونهای پرچرب، صابون‌های خنثی، و یا از سرشورهایی که غیر صابونی بوده و چربی بر آنها اضافه شده است، استفاده کرد.

۱ نمونه از صابون‌های خنثی که نه قلیایی و نه اسیدی است، صابون نوتراژنا است که برای نرم کردن موها مقداری گلیسیرین نیز آنها اضافه شده است.

فاصله شستن ها باید طولانی باشد. برای آنهایی که موهای خشک متوسطی دارند، ۱۰ روز ۱ بار و به طور کلی از ۸ تا ۱۵ روز فاصله لازم است.

لازم به ذکر است مواظبت های بعد از شستن در موهای خشک بیشتر باید رعایت شود که در مبحث بعدی ذکر خواهیم کرد.

سرشورهای گیاهی؛ از جمله کتیرای خالص نیز برای شستن موهای خشک مناسب است.

شستن سر با تخم‌مرغ نیز در این قبیل افراد بسیار مناسب بوده و توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه