کد خبر : 528026

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ زمان : ۸:۱۰

چرا فرزندان از والدین خود متنفر می‌شوند؟

دکتر ربابه غفارتبریزی روان‌شناس بالینی با اشاره به دلایل تنفر فرزندان از والدین مستبد با تحمیل خواسته‌های خود می‌توانند سبب تنفر فرزندان از آنها شوند. وی افزود: والدین بی‌خیال با نداشتن مسئولیت و با بی‌توجهی به نیاز‌های فرزندان می‌توانند تنفر آنها را از خود فراهم کنند. همچنین هنگامی که فرزندان خودرا با همسالان مقایسه کرده […]

دکتر ربابه غفارتبریزی روان‌شناس بالینی با اشاره به دلایل تنفر فرزندان از والدین مستبد با تحمیل خواسته‌های خود می‌توانند سبب تنفر فرزندان از آنها شوند.
وی افزود: والدین بی‌خیال با نداشتن مسئولیت و با بی‌توجهی به نیاز‌های فرزندان می‌توانند تنفر آنها را از خود فراهم کنند. همچنین هنگامی که فرزندان خودرا با همسالان مقایسه کرده و از کمبود‌های عاطفی خود رنج می‌برند، زمینه‌های نفرت از والدین در آنها ایجاد می‌شود.
غفارتبریزی تاکید کرد:‌ تبعیض والدین بین فرزندان، مقایسه کردن آنها با دیگران، تنبیه‌های شدید فیزیکی و کلامی، تحقیر و خدشه وارد کردن شخصیت کودکان، کنترل زیاد و عدم آزادی‌های مناسب به فرزندان و نیز والدینی که دارای مشکلات روحی و روانی هستند می‌تواننند عامل نفرت فرزندان از آنها شود.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: توقعات زیاد والدین از فرزندان بدون‌توجه به سن و توانایی و استعداد‌های آنها و نیز نادیده‌گرفتن نکات مثبت فرزندان می‌تواند سبب نفرت کودکان یا نوجوانان از والدین خویش شود.
این روان شناس یادآور شد: نبودن صمیمیت و عاطفه و تنفر والدین از همدیگر سبب می‌شود که فرزندان هم تنفر را فراگرفته و از آنها متنفر شوند.
.
تنفر فرزند و کودک از والدین چرا فرزندان از والدین خود متنفر می‌شوند؟
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه