کد خبر : 527658

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ زمان : ۴:۰۰

پیکر قاری بین‌المللی قرآن در یزد تشییع شد

پیکر حاج حسن دانش از قاریان بین‌المللی قرآن کریم که با کاروان بعثه مقام معظم رهبری به مناسک حج اعزام شده بود، امروز وارد فرودگاه یزد شد و پس از استقبالی باشکوه، عصر امروز تشییع شد. مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در حسینیه امیرچخماق یزد و از جوار شهدای گمنام به خاک خفته در این […]

پیکر حاج حسن دانش از قاریان بین‌المللی قرآن کریم که با کاروان بعثه مقام معظم رهبری به مناسک حج اعزام شده بود، امروز وارد فرودگاه یزد شد و پس از استقبالی باشکوه، عصر امروز تشییع شد.

مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در حسینیه امیرچخماق یزد و از جوار شهدای گمنام به خاک خفته در این میدان آغاز شد و آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد بر پیکر این نخبه فرهنگی استان یزد نماز گزارد.

کثرت جمعیت به حدی است که مراسم تشییع هنوز ادامه دارد و پیکر مطهر حسن دانش هنوز به خاک سپرده نشده است.

بعد از اقامه نماز میت، مراسم تشییع از میدان امیرچخماق تا امامزاده جعفر (ع) آغاز شد و جمعیت به اندازه‌ای که در حالی که پیکر مطهر حسن دانش اکنون به امامزاده جعفر (ع) رسیده، جمعیت هنوز در میدان امیرچخماق است.

فاصله بین میدان امیرچخماق حدود ۱٫۵ کیلومتر است که کل این مسیر هم‌اکنون توسط مردم عزادار یزد پوشش داده شده و اقشار مختلف مردم برای ابراز همدردی با خانواده حاج حسن دانش، در این مراسم حضور یافته‌اند.

بی‌تابی این مراسم ویژه خانواده حاج حسن دانش نبود و گروه‌های بسیاری از جمله جامعه قرآنی استان یزد در غم از دست دادن این نخبه قرآنی اشکبار بودند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم تشییع باشکوه، ضمن مداحی و نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، با شعارهای مرگ بر آل‌سعود و مرگ بر آمریکا، نفرت و انزجار خود را از بی کفایتی آل‌سعود به نمایش گذاشتند.

پیکر حاج حسن دانش هم‌اکنون به امامزاده جعفر (ع) رسیده و تا دقایقی دیگر به خاک سپرده خواهد شد.

علما، روحانیون و خانواده حاج حسن دانش در میان فشار شدید جمعیت در صحن امامزاده حضور یافته‌اند و در حال انجام مراسم خاکسپاری هستند.

در استان یزد برگزاری چنین مراسم تشییع باشکوهی بی‌نظیر بوده و تاکنون برای دو یا سه تن از علمای استان چنین مراسم تشییعی با این حضور گسترده برگزار شده است.

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال دیدگاه