کد خبر : 840

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ زمان : ۴:۰۳

ذهن و حافظه کودکان را چگونه پرورش دهیم؟

پرورش ذهن و حافظه کودکان تازه‌های جهان : کارشناسان عقیده دارند، حل‌کردن سودوکو و جدول کلمات متقاطع قدرت و توانایی ذهنی کودکان را ارتقا می‌دهد. انجام هر یک از این جدول‌ها تأثیرات جداگانه‌ای بر ذهن کودکان می‌گذارد. سودوکو حافظه آن‌ها را تقویت می‌کند، جدول کلمات متقاطع موجب شیوایی کلام، افزایش توانایی حل‌مسئله و بازی با […]

پرورش ذهن و حافظه کودکان

5440da638175b 300x163 ذهن و حافظه کودکان را چگونه پرورش دهیم؟

پرورش ذهن و حافظه کودکان

تازه‌های جهان : کارشناسان عقیده دارند، حل‌کردن سودوکو و جدول کلمات متقاطع قدرت و توانایی ذهنی کودکان را ارتقا می‌دهد. انجام هر یک از این جدول‌ها تأثیرات جداگانه‌ای بر ذهن کودکان می‌گذارد. سودوکو حافظه آن‌ها را تقویت می‌کند، جدول کلمات متقاطع موجب شیوایی کلام، افزایش توانایی حل‌مسئله و بازی با کلمات موجب افزایش دایره‌ی لغات آن‌ها می‌شود.
به گزارش مجله‌ی اینترنتی تازه‌های جهان و به نقل از پایگاه خبری سلامانه و به نوشته‌ی دیلی میل، اگرچه برخی از معلمان حل کردن جدول‌های مختلف را به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی آموزشی خود در نظر می‌گیرند، ولی بیشتر به چشم یک سرگرمی به‌منظور ترغیب بچه‌ها نسبت به درس به آن نگاه می‌کنند تا شیوه‌ای برای تقویت توانایی‌های ذهنی آن‌ها. اما روان شناسان باور دارند، بازی‌های فکری ازاین‌دست بر گسترش توان ذهنی و شناختی دانش آموزان تأثیر به سزایی دارد، به‌خصوص در سنین هفت‌تا ۱۱ سالگی.
بر اساس تحقیقات انجام‌شده، سودوکو و جدول کلمات متقاطع یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری اصطلاحات و واژگان مختلف است و قدرت استدلال و حفظ داده‌ها در کودکان را افزایش می‌دهد. به‌منظور جذاب‌تر کردن این بازی برای کودکان می‌توان تغییراتی در آن‌ها اعمال کرد. به‌ عنوان‌ مثال به‌جای عدد در سودوکو از نمادهای موردعلاقه‌ی کودکان استفاده کرد.

منبع : پایگاه خبری سلامانه > http://www.salamaneh.com

ارسال دیدگاه