کد خبر : 4958

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ زمان : ۷:۰۴

پارچه های توری، پیچ، جوش شیرین، برگ ترب، دکمه

پارچه های توری : یکی از انواع پارچه که در تمامی خانه ها انواعی از آن وجود دارد، تور است. پارچه های توری مورد استفاده برای پرده یا حفاظ پنجره ها در برابر پشه و از این قبیل است. پارچه توری بعد از مدتی استفاده زیبایی خود را از دست می‌دهد یا در نقاطی پاره […]

پارچه های توری :

یکی از انواع پارچه که در تمامی خانه ها انواعی از آن وجود دارد، تور است. پارچه های توری مورد استفاده برای پرده یا حفاظ پنجره ها در برابر پشه و از این قبیل است. پارچه توری بعد از مدتی استفاده زیبایی خود را از دست می‌دهد یا در نقاطی پاره شده و خانم خانه را وادار می :ند که پرده جدیدی تهیه کند اما تورهای کهنه نیز خود مصارفی دارند که لازم است آنها را نگهداری کنید.

شستن ظروف بلوری و کریستال با یک تکه تور بسیار ساده تر و بهتر است و ظروف شما را خش نمی‌اندازد. مصرف بعدی در شستشوی دیوارها است. اگر دیوارهای خانه را رنگ روغن زده باشید و قابل شستشو است کمی مایع ظرفشویی را همراه آب داخل ظرفی بریزید. با یک تکه تور اقدام به تمیزکردن دیوارها کنید. درخشندگی و تمیزی دیوارها نتیجه کار است که حتماً از آن راضی خواهیدبود. پاک کردن سطحی فرش یا موکت نیز با تکه ای از تور امکان پذیر است و به دلیل سبکی تور کمتر موجب خستگی دستها می‌شود.

 

پیچ :

بازکردن پیچ نیز گاهی در خانه مشکل آفرین می‌شود به ویژه اگر پیچ متعلق به یکی از وسایل ضروری خانه باشد. اگر پیچی باز نمی‌شود یک راه این است که نوک پیچ‌گوشتی را کمی داغ کنید بعد پیچ را باز کنید. اینبار کار ساده تر انجام خواهدشد.

 

جوش شیرین :

پیش از این در مورد مصرف جوش شیرین در تمیزی یخچال گفته بودیم اما بد نیست بدانید برای پاک کردن دیوارهایی که با رنگ روغن پوشیده شده اند می‌توانید از مایع ظرفشویی و مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید تا نتیجه کار شما را راضی تر کند.

 

برگ ترب و تربچه :

اگر می‌خواهید برای بیماران سرماخورده که در این فصل در هر خانه ای یافت می‌شوند سوپ تهیه کنید، برگهای ترب و ترب‌چه را در سوپ خرد کنید. زیرا این برگها سرشار از ویتامین C است و به بهبودی بیمار کمک زیادی می‌کند.

 

دکمه :

اگر مایلید دکمه های لباسی که دوخته اید سایه ای رنگی داشته باشد، می‌توانید دکمه های صدفی را ده تا پانزده دقیقه در محلول غلیظی از هر رنگی که مایلید، قرار دهید؛ و به آرامی آن را بجوشانید. بهتر است رنگ مورداستفاده هم رنگ پارچه لباس شما باشد تا به زیبایی آن بیافزاید.

ارسال دیدگاه