کد خبر : 529110

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۸ زمان : ۱۴:۰۰

ولایتی : اروپایی‌ها به دنبال بهانه‌جویی

علی‌اکبر ولایتی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای از سال ۱۳۸۲ آغازشده و تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشته است و نظارت و مدیریت مقام معظم رهبری در این ۱۲ سال و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید باعث به نتیجه رسیدن آن شده است. وی افزود: در تمام این دوران […]

علی‌اکبر ولایتی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای از سال ۱۳۸۲ آغازشده و تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشته است و نظارت و مدیریت مقام معظم رهبری در این ۱۲ سال و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید باعث به نتیجه رسیدن آن شده است.

وی افزود: در تمام این دوران کشورهای مقابل ما تلاش کردند، به بهانه‌های مختلف مانع از دستیابی ایران به‌حق انرژی هسته‌ای شوند، اما سرانجام باتدبیر رهبری و با تلاش رئیس‌جمهوری سازمان ملل برای اولین بار حق هسته‌ای یک کشور را تصویب کرد.

ولایتی تأکید کرد: بدون شک اجرای برجام بسیار دشوار خواهد بود چون کشورهای غرب به دنبال بهانه‌ای برای حذف فعالیت هسته‌ای ایران هستند.

وی ادامه داد: هشت سال طول می‌کشد تا ما به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم آزادانه از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم و انشالله با نظارت رهبری بتوانیم با مراقبت این برنامه را پیش ببریم.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص مسائل منطقه گفت: برخی معتقد هستند که ما نباید در مسائل منطقه حضور داشته باشیم.

لزوم حفظ سنگرهای ایران در خارج از مرزها

وی افزود: خاستگاه این نوع مسائل خارج از مرزهاست و کسانی که نمی‌توانند از طریق جنگ عمل کنند با جنگ نرم و با شعار اینکه «ما باید به کشور خود برسیم و نباید در کشورهای دیگر دخالت کنیم» وارد شده‌اند و هدف آنان جدا کردن ایران از کشورهای منطقه است.

ولایتی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم در منطقه حضور داشته باشیم باید سنگرهای خود را خارج از مرزها قرار دهیم تا بتوانیم از منافع ملی ایران دفاع کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران ۱۵ همسایه در مرز آبی و خشکی دارد و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا دشمن به مرزهای ما هجوم آورد.

مانع ایجاد حیات خلوت برای اسرائیل می‌شویم

وی بیان کرد: دلیل اصلی ایران در حمایت از سوریه حمایت از مرزها و دولت سوریه نیست بلکه مانع ایجاد حیاط خلوت برای اسرائیل است.

ولایتی اظهار کرد: دفاع از کشورهای اسلامی و مسلمانان در واقع دفاع از کشور و مردم ایران است و بدون شک پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

وی گفت: اگر ما با اسرائیل و آمریکا کاری نداشته باشیم آنان نمی‌توانند وجود یک کشور اسلامی و مستقل در منطقه را ببینند و به دنبال ایجاد تهدید برای ایران خواهند بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: فعالیت ایران در منطقه فعالیتی مهم است و تا ایران به‌عنوان کشوری اسلامی و مستقل حضور دارد مخالفانی نیز در مقابل آن خواهند بود.

ارسال دیدگاه