کد خبر : 527300

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ زمان : ۱۰:۰۰

وقتی کودک داروهایش را نمی خورد

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، اگر کودک بعد از خوردن دارو استفراغ کرد یا پس از نیم ساعت قرص را از دهانش بیرون انداخت، با پزشک یا مسئول داروخانه مشورت نمایید تا متوجه شوید آیا نیازی به مصرف مجدد دو هست یا نه. رعایت دقیق مقدار مصرف دارو؛ مقدار دارویی که پزشک تجویز […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، اگر کودک بعد از خوردن دارو استفراغ کرد یا پس از نیم ساعت قرص را از دهانش بیرون انداخت، با پزشک یا مسئول داروخانه مشورت نمایید تا متوجه شوید آیا نیازی به مصرف مجدد دو هست یا نه.

کودک پرخاشگر وقتی کودک داروهایش را نمی خورد

رعایت دقیق مقدار مصرف دارو؛ مقدار دارویی که پزشک تجویز کرده را باید به به طور دقیق ( نه بیشتر و نه کمتر) به کودک داد و دارو را تا پایان دوره مصرف ادامه داد. هرگز خودسرانه دارو را به خاطر از بین رفتن علائم بیماری، قطع نکنید.

خواندن دقیق نسخه:‌ حتما به شیوه و زمان مصرف دارو توجه داشته باشید. شیشه شربت سوسپانسیون را به خوبی قبل از مصرف تکان دهید تا ذرات دارو کاملا حل شوند. از مسئول داروخانه بخواهید تا در صورت نیاز به نگهداری دارو در یخچال این نکته را روی نسخه یادداشت کند.

اجتناب از خرد کردن قرص: هیچ وقت بدون تجویز پزشک قرص را نرم و کپسول را خالی نکنید؛  زیرا اسیدهای معده یا بعضی از مواد غذیی باعث تداخل در تاثیر دارو می شوند. همچنین روکش قرص یا کپسول می تواند طعم ناخوشایند دارو را بپوشاند.

طعم نامطلوب دارو: اگر دارویی که برای کودک تجویز شده بدطعم باشد، او روش های مختلفی را به کار می بندد تا از خوردن دارو سرباز زد. در این صورت شما بهتر است ابتدا تکه ای کوچک نان یا شیرینی مربایی به او بدهید تا پرزهای زبان را بپوشاند و طعم دارو را کاهش دهد. مالیدن کمی یخ روی زبان نیز می تواند پرزهای زبان را بی حس کند. در مورد آخر دهان نیز شکلات یا آدامس نعنایی مؤثر است.

آموزش بلعیدن قرص: برای اینکه کودک بتواند قرص یا کپسول را ببلعد، از او بخواهید در حالت نشسته یا ایستاده قرص را همراه با لیوان بزرگ آب قورت دهد. بطری آب از لیوان بهتر است زیرا نوشیدن از دهانه آن، کودک را مجبور به عقب بردن سر می کند که بلع را ساده تر خواهد کرد.

توجه در صورت استفراغ کودک: اگر کودک بعد از خوردن دارو استفراغ کرد یا پس از نیم ساعت قرص را از دهانش بیرون انداخت، با پزشک یا مسئول داروخانه مشورت نمایید تا متوجه شوید آیا نیازی به مصرف مجدد دو هست یا نه.

خوراندن دارو به کمک سرنگ: در صورتی که شربت را به کمک سرنگ یا قطره چکان به کودک می دهید، سعی کنید سر لوله را به جای روی زبان به سمت گونه بچه نگه دارید. در این صورت مایع بین لثه ها و گونه بچه پخش می شود و بلع را راحت تر خواهد کرد.

شیاف: قبل از استفاده، شیاف را در یخچال یا لیوان آب سرد بگذارید تا راحت تر وارد بدن کودک شود. به علاوه، کمی شیر پاک کن یا کرم مرطوب کننده نیز روی پوست کودک بمالید تا اذیت نشود. اگر فقط نیمی از شیاف کافی است، آن را از طول نصف کنید.

ارسال دیدگاه