کد خبر : 525363

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۶ زمان : ۲۲:۰۰

هیجان انگیزترین سقوط آزادهای جهان

 اگر قرار باشد هر برخورد یا تصادف شدید فیزیکی را دردآورد و همراه با خسارت های زیاد تصور کنیم اما این بار در تأسیسات Langley ناسا، برخوردها و تصادفات بسیار شدیدی انجام می شود که نه تنها با هیجان زیادی همراه است بلکه بخشی از تلاش بشر برای توسعه اکتشافات فضایی به شمار می آید. […]

 اگر قرار باشد هر برخورد یا تصادف شدید فیزیکی را دردآورد و همراه با خسارت های زیاد تصور کنیم اما این بار در تأسیسات Langley ناسا، برخوردها و تصادفات بسیار شدیدی انجام می شود که نه تنها با هیجان زیادی همراه است بلکه بخشی از تلاش بشر برای توسعه اکتشافات فضایی به شمار می آید.

مهندسان ناسا در این تأسیسات انواع تصادفات را به طور واقعی شبیه سازی می کنند. به عنوان مثال سقوط آزاد هواپیما که ماه گذشته و در برابر دیدگان هزاران علاقمند به این نوع رویدادها انجام شد یکی از مهمترین اتفاقات تأسیسات Langley بوده است.

ناسا سالهاست که در این تأسیسات انواع هواپیما و فضاپیما را ضمن سقوط آزاد، منهدم می کند.

مکانی که چند هفته پیش هواپیمایی در آن در جریان سقوط آزاد تحت کنترل (زیر نظر دانشمندان ناسا) منهدم شد در سال ۱۹۶۵ و به عنوان تأسیسات تحقیقات فرود در ماه برای ناسا ساخته شد تا در آن فرود ماه نشین به طور واقعی شبیه سازی شود.

هسته اصلی این تأسیسات جرثقیل غول پیکر قدرتمندی به ارتفاع ۷۲ متر است که توانایی بلند کردن بارهایی تا ۲۹ هزار کیلوگرم را دارد.

سازه های بزرگی نظیر هواپیماها از این جرثقیل رها شده تا برخورد آنها با خاک، بتن یا آب آن هم در حالی که سرعت سازه به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت می رسد مورد مطالعه قرار گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه