کد خبر : 3320

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ زمان : ۷:۰۹

هفت اسرار خانه داری و کدبانوگری که نمی‌دانستید

روی اجاق غذا بپزید اگر روزی مجبور شدید در فضای آزاد و روی اجاق غذا بپزید، قبل از مبادرت به این کار به پشت ماهیتابه خود خمیر ریش‌ تراشی بمالید. با این تدبیر به آسانی می‌توان سیاهی ناشی از دود اجاق را از این گونه ظروف پاک کرد. بی‌آنکه هنگام شستن خراشی به آنها وارد […]

روی اجاق غذا بپزید

اگر روزی مجبور شدید در فضای آزاد و روی اجاق غذا بپزید، قبل از مبادرت به این کار به پشت ماهیتابه خود خمیر ریش‌ تراشی بمالید. با این تدبیر به آسانی می‌توان سیاهی ناشی از دود اجاق را از این گونه ظروف پاک کرد. بی‌آنکه هنگام شستن خراشی به آنها وارد ساخت.

 

جلوگیری از سر رفتن غذا

برای جلوگیری از سررفتن غذا یک تکه کره یا چند قاشق شربت‌خوری روغن خوراکی به درون آب برنج اضافه کنید. برنج یا ماکارونی شما سر نخواهدرفت و به یکدیگر نخواهدچسبید.

 

جلوگیری از خشک شدن پنیر

برای جلوگیری از خشک‌شدن پنیر، دستمالی را که با سرکه مرطوب کرده اید روی آن بپیچید.

 

جلوگیری از خشک شدن کیک

برای جلوگیری از خشک شدن کیک سیبی را از وسط نصف کرده، یک نیمه آن را درون کیک قرار دهید.

 

جلوگیری از شبشک زدن برنج

برای جلوگیری از شپشک زدن برنج، آن را با نمک نیم کوپ مخلوط می‌کردند و یا آنکه چند سیر درسته لابه‌لای برنج می‌گذاشتند. همچنین اگر به هنگام پختن برنج یک عدد پیاز را به صورت ورقه های نازک، ریز کرده داخل آب آن بریزید، نه تنها برنج قد خواهدکشید، بلکه طعم جالبی هم پیدا واهدکرد.

 

اگر می‌خواهید غذای دمی شما نچسبد

اگر می‌خواهید ماکارونی، برنج، و اسپاگتی هنگام پختن به هم نچسبد قبلاً دو قاشق روغن خوراکی به آب آن اضافه کنید. مشکل شما حل خواهدشد. اگر هنگام پختن پلو، چلو و یا کته یعنی زمانی که برنج‌ها در داخل آب شروع به جوشیدن می‌کنند، مقدار کمی آبلیمو، گاهی تا نیم استکان به آن اضافه کنید. نه تنها پلو را مثل یاس سفید می‌کند بلکه دانه های آن را نیز از هم جدا ساخته، مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر می‌شود. همین کار را با سرکه نیز می‌توان انجام داد.

 

جلوگیری از وا رفتن غذا

برای آنکه مایع‌های خوراکی مانند کوفته و غیره در آب از هم نپاشد و به اصطلاح وا نرود، قدری آرد یا تخم مرغ به آن بیفزایید و حرارت آتش را زیاد کنید.

ارسال دیدگاه