کد خبر : 2067

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ زمان : ۷:۰۰

نگهداری تخم مرغ برای خانمهای خانه

  آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تخم مرغ‌ها را در یخچال باید نگهداری کرد؟ درباره نگهداری تخم مرغ برایتان می‌نویسیم. تخم مرغ نیز مانند سایر مواد غذایی فاسدشدنی بوده و دارای تاریخ مصرف است. اگر تخم مرغ را در فضای باز نگهداری کنیم، این امر باعث فاسدن شدن تخم مرغ می‌شود. […]

th نگهداری تخم مرغ برای خانمهای خانه

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تخم مرغ‌ها را در یخچال باید نگهداری کرد؟ درباره نگهداری تخم مرغ برایتان می‌نویسیم. تخم مرغ نیز مانند سایر مواد غذایی فاسدشدنی بوده و دارای تاریخ مصرف است. اگر تخم مرغ را در فضای باز نگهداری کنیم، این امر باعث فاسدن شدن تخم مرغ می‌شود.

خیلی ها فکر می‌کنند بین تخم مرغهای پوسته سفید و قهوه ای تفاوتی وجود دارد. اما اینطور نیست. رنگ پوسته وابسته به نژاد مرغ بوده و هیچ ارتباطی با ارزش غذایی، کیفیت، طعم و نوع پخت آن ندارد. مرغهای تخم گذاری که تخم مرغ با پوسته قهوه ای می‌گذارند، دارای جثه بزرگتری از سایر مرغها هستند. به این دلیل به غذای بیشتری نیز احتیاج دارند و تخم مرغهای آنها گران تر از تخم مرغهای سفید است.

گاهی اوقات لکه های کوچک خون در زرده تخم مرغ دیده می‌شود. این لکه ها دلیل نطفه دار بودن تخم مرغ نیست؛ بلکه به علت پارگی عروق خونی بر روی زرده در طی شکل گیری تخم مرغ به وجود می‌آیند. اکثر این تخم مرغ ها در زمان درجه بندی تخم مرغ جدا می‌گردند. اما ممکن است تعدادی به طور اتفاقی جدا نشوند که در صورت تمایل می‌توانید این لکه ها را برداشته و تخم مرغ را مصرف کنید.

ارسال دیدگاه