کد خبر : 523711

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ زمان : ۸:۰۴

نکات مهم درباره نماز

مجله اینترنتی تازه های جهان : نماز جماعت مرحوم سیدحسین خوانساری هرگز نماز شب و زیارت عاشورا و نماز جماعت را ترک نکرد و هرگاه به مسجد نمی‌رفت در منزل با زن و فرزند خود نماز جماعت می‌خواند.   یکنواختی نماز امام خمینی ره مسیح بروجردی نقل می‌کند: «ما بارها وارد اتاق امام شدیم و […]

مجله اینترنتی تازه های جهان :

نماز جماعت

مرحوم سیدحسین خوانساری هرگز نماز شب و زیارت عاشورا و نماز جماعت را ترک نکرد و هرگاه به مسجد نمی‌رفت در منزل با زن و فرزند خود نماز جماعت می‌خواند.

 

یکنواختی نماز امام خمینی ره

مسیح بروجردی نقل می‌کند: «ما بارها وارد اتاق امام شدیم و ایشان را در نماز می‌دیدیم. نماز امام در جماران، نجف، تهران، و قم با یکدیگر هیچ فرقی نداشت. یعنی نمازی که در جماران می‌خواندند ۱ کلمه

هم اضافه نمی‌کردند یا اینکه به خاطر جمعیت، تندتر و یواش‌تر بخوانند.»

 

هوای گرم

پیامبر گرامی اسلام ص در گرمای شدید نیمروز نماز ظهر را به جماعت برگزار می‌کرد. این کار برای برخی از یاران آن حضرت بسیار گران می‌آمد. از سویی عده‌ای از منافقان هم گرمی هوا را بهانه خوبی برای ایجاد تفرقه و شکاف در صفوف مسلمین قرار داده و از شرکت در نماز جماعت سرباز می‌زدند. گروهی دیگر نیز به پیروی از آنها در صف نماز جماعت حاضر نمی‌شدند. رسول خدا ص از این مسئله ناراحت بود که این آیه نازل شد: «در انجام نمازها به ویژه نماز ظهر کوشا باشید و از روی خضوع و اطاعت برای خدا به پا خیزید.»

 

سؤال درباره نماز

یکی از دوستان که مراتب ایمان و عمل او برای نگارنده روشن است، نقل می‌کرد که پس از فوت مادرخانمش یکی از نوه‌های او مادربزرگ خود را در خواب می‌بیند و از او می‌پرسد: «از عالم برزخ چه خبر؟»

آن مرحومه می‌گوید: «من از سؤال و جواب اولیه با سختی و مشقت رهایی پیدا کردم.»

نوه ایشان می‌پرسد : «در عالم برزخ از چه چیزهایی سؤال می‌کنند؟»

پاسخ می‌دهد: «از همه چیز مخصوصاً از نماز، مخصوصاً از نماز، مخصوصاً از نماز.»

ارسال دیدگاه