کد خبر : 3175

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ زمان : ۸:۴۰

نسل سوم چه می‌کنند؟

در تقسیم بندی تاریخی مقاطع سنی، هر سی سال را یک نسل می‌شمارند و هر نسل ابتدا ر تکاپوی گرفتن زمام امور از نسل گذشته و در ثلث نهایی در تقلای دادن اختیار امور به نسل آینده است. در نگاه کلان تاریخی هر سی سال یکبار نسلها عوض می‌شوند و نسل تازه به طور خزنده، […]

در تقسیم بندی تاریخی مقاطع سنی، هر سی سال را یک نسل می‌شمارند و هر نسل ابتدا ر تکاپوی گرفتن زمام امور از نسل گذشته و در ثلث نهایی در تقلای دادن اختیار امور به نسل آینده است.

در نگاه کلان تاریخی هر سی سال یکبار نسلها عوض می‌شوند و نسل تازه به طور خزنده، جای نسل گذشته را می‌گیرد. و همانطور که رشد کرده و قالب‌های فکری آن شکل گرفته است، جامعه را به پیش می‌برد.

همانطور که می‌دانید مبانی قدرت سه عمل اقتصاد، نیروی نظامی و افکار عمومی است. که مهمترین این سه همان افکار عمومی است که برخاسته از زیرساختهای ذهنی نسل بشری است.

اگر افکار عمومی مردم بر امری صحیح یا غلط شکل گیرد، هیچ چیز جلودار آن نیست. حتی ارتش و پول نیز نمی‌تواند کاری کند.در تاریخ همین روزگار، سه نسل معاصر قابل ملاحظه و بررسی است. نسل اول که مربوط به دهه های سی و چهل و پنجاه است.

نسل دوم مربوط به شصت و هفتاد و هشتاد است.

و نسل سوم که بعد از دهه هشتاد به کار می‌آیند و دهه نود و ایران هزاروچهارصد و هزاروچهارصدو ده را پیش خواهدبرد.

فصل مشترک این نسلها باورهای ملی و مذهبی آنان است.

باور ملی آنان این بود که نوکر بیگانگان نباشند. به همین دلیل نسل اول دست به انقلاب زد. و نسل دوم که جوان و تازه نفس بود در برابر توطئه های دشمن علیه خانواده ایران به مبارزه برخواست و در برابر هجوم نظامی بیگانگان مقاومت کرد و توطئه های رنگارنگ صاحبات تزویر و زور جهانی را خنثی ساخت. و اکنون دشمن نیز به این نتیجه رسیده است که با قدرت نظامی و اقتصادی نمی‌توان خانواده ایران را به بردگی و زبونی کشاند. بلکه باید باور نسل‌های آینده را عوض کرد و آنان را به تفکر نوکری و زبونی فراخواند. و حیله ها و برنامه ها طرح کرد که در این دنیا آقایی تنها برای عده یی برای فراسوی مرزهای ایران قابل تصور است و برای ملت ایران جز نوکری چاره ای نیست. و عده ای در آن دوردستها بر این عقیده اند که باید پرچم بیگانگان را بر سر خانه خود نصب کنیم و برای جوانان داخل کشور نسخه بپیچیم.

نسل سوم هم مانند نسل اول و دومروحیه سلطه پذیری ندارد و نظام سلطه را نمی‌پذیرد. عده ای کهنه اندیش باید خیال نوکرمآب خود را عوض کند و روزی برسد که جوانان ایران نوکری پهن کردن فرش قرمز را برای بیگانگان انتخاب کنند.

این باور ملی به همراه باور مذهبی قاطبه ملت ایران که خود را فدایی خانواده سبز نوی (ص) می‌داند مبنای قدرتی است که تسلط بیگانگان را به این خانواده بزرگ محال می‌سازد.

باطل اندیشان قدیمی و کهنه هنوز در این فکر هستند که با تأسیس شبکه های ماهواره ای و اطلاع رسانی اینترنتی می‌توانند زیرساخت‌های ذهنی نسل سوم را با شهروندی بیگانه و زبان پارسی عوض کنند. هنوز نمی‌دانند دیگر نوکری در بین جوانان غیور جایی ندارد و هنوز نمی‌دانند که جوانان ایران با جوانان حسین بن علی (ع) هم قسم هستند و هرساله به یاد آن الگوها و نمادهای شجاعت و آزادگی در فراقشان می‌سوزند. هنوز نمی‌دانند مردان ایران در شبهای تار احیا با بزرگمرد تاریخ علی (ع) رمز و رازها دارند. هنوز نمی‌دانند که زنان ایران از بزرگ‌بانوی اسلام دختر پیامبر و شیرزن کربلا زینب کبرا (س) درس گرفته اند. نسل سوم که در حال به دست گرفتن زمام امور از دست نسل دوم است سرشار از امید بوده و ایران را به سرعت به سوی آبادانی و پیشرفت خواهدبرد. و جای هیچگونه نگرانی نیست که نسلی تحصیل‌کرد، باسواد، امیدوار در راه است و هر اندازه شبکه های ماهواره‌ای و اینترنتی بیشتر شود، ما حرف بیشتری از آزادی و استقلال برای گفتن داریم. ما حرف داریم که ایران را ایرانی می‌سازد. ما از اوج عظمت گذشته و تاریخ دیرین خود باخبریم و همانطور که سرور کائنات حضرت رسول (ص) خطاب به سلمان فارسی فرمود: روزی خواهدرسید که ملت این مرد دین مرا یاری خواهندکرد.

آن روز شاید همین روز است که همه ایران خانواده نبوی شده است و از فرستادن درود بر محمد و آل محمد فخر و مباهات می‌کند و نسل سوم بر همین باور و اعتقاد برای ساختن ایرانی آباد و آزاد در راه است.

اسماعیل تبار

ارسال دیدگاه