کد خبر : 1617

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ زمان : ۶:۱۵

نتایجی جالب درباره اعتماد به نفس دانش آموزان آمریکایی

در یک تحقیق معلوم شده کودکان آمریکایی دچار غرور کاذب هستند. طبق گزارش‌های اخیر درباره شخصیت و بررسی روانشناسی اجتماعی، اعتماد به نفس دانش آموزان آمریکایی به ویژه دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در سی سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است. مطمئناً احساس خوب اعتماد به نفس هیچ صدمه‌ای به انسان وارد نمی‌کند. افرادی […]

در یک تحقیق معلوم شده کودکان آمریکایی دچار غرور کاذب هستند. طبق گزارش‌های اخیر درباره شخصیت و بررسی روانشناسی اجتماعی، اعتماد به نفس دانش آموزان آمریکایی به ویژه دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در سی سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

0821 american public school teachers poll full 600 300x200 نتایجی جالب درباره اعتماد به نفس دانش آموزان آمریکایی

اعتماد به نفس

مطمئناً احساس خوب اعتماد به نفس هیچ صدمه‌ای به انسان وارد نمی‌کند. افرادی که تا حد مناسبی دارای اعتماد به نفس هستند، بیش از بقیه از زندگی‌شان راضی‌اند. اما کسانی که اعتماد به نفس زاده از حد دارند، همواره از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند. بعلاوه افرادی که بر هیچ پایه و اساسی دارای اعتماد به نفس کاذب هستند،‌ عاقبت ناامید می‌شوند و همواره فکر می‌کنند دنیا چیزی به آنها بدهکار است.

در مدارس معمولاً شعارها و جملات تأکیدی خاصی از قبیل «من دوست‌داشتنی و بسیار توانا هستم» را به دانش آموزان می‌آموزند.

روانشناسان معتقدند: مهم این است که بچه ها واقعاً کاری انجام دهند و فقط اعتماد به نفس بالا داشتن مهم نیست. وقتی یک بچه کاری را به انجام می‌رساند، اعتماد به نفس به طور طبیعی در او به وجود می‌آید. بچه ها باید تشویق شوند، البته زمانی که یک دلیل واقعی برایش وجود داشته باشد.

بچه هایی که طلاق، بیکاری و جرم را رد می‌کردند، بیشترشان دارای اعتماد به نفس بالایی بودند. همچنین آنهایی که خانواده‌های‌شان زمان بیشتری را برایشان صرف کرده و محیطی مناسب فراهم آورده بودند، اعتماد به نفس خوبی داشتند. باید گفت فرهنگی که بچه ها در آن رشد می‌کنند، تأثیر به سزایی بر احساسات آنها خواهدگذاشت.

دانشمندان اضافه می‌کنند : بنا به نتایج به دست آمده بهتر است سرمایه‌ای را که خرج بالابردن اعتماد به نفس در بچه ها می‌کنیم، صرف کم‌کردن جرم و طلاق و بیکاری در جامعه کنیم.

نتایج به دست آمده بر پایه‌ی تجزیه‌ی صدها مطالعات گوناگون درباره اعتماد به نفس طی سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۴ به دست آمده است. این مطالعه روی ۱۰۵۰۰۰ کودک و نوجوان انجام گرفته است. یافته ها نشان می‌دهد وضعیت اعتماد به نفس در دخترها در دوران نوجوانی بسیار وخیم‌تر از پسران است و آنها از این وضعیت رنج می‌برند و این حالت در پسران خیلی سریع‌تر از دخترها بهبود می‌یابد.

ارسال دیدگاه