کد خبر : 44549

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱ زمان : ۷:۰۰

می‌ترسم اخلاق همسر مثل من شود

سؤال : یک سال قبل ازدواج کرده ام و به اتفاق  همسرم در خانه پدرم زندگی می‌کنیم. از گذشته فردی عصبی و بداخلاق بوده ام و همواره با همسرم بدرفتاری می‌کنم. او در خلال این مدت مرا تحمل کرده و با روی گشاده با من رفتار می‌کند. هرچند که فعلا برنامه ای برای تغییر مکان […]

سؤال :

یک سال قبل ازدواج کرده ام و به اتفاق  همسرم در خانه پدرم زندگی می‌کنیم. از گذشته فردی عصبی و بداخلاق بوده ام و همواره با همسرم بدرفتاری می‌کنم. او در خلال این مدت مرا تحمل کرده و با روی گشاده با من رفتار می‌کند. هرچند که فعلا برنامه ای برای تغییر مکان زندگی نداریم اما نگرانم اگر در آینده به خانه جدیدی نقل مکان کنیم، همسرم تحمل رفتارهای ما را نداشته باشد و اخلاق همسر مثل من شود. چون تصور می کنم او به دلیل رعایت حفظ حرمت و محبت پدرم سعی در حفظ آرامش دارد.

ن . پ ۱۹ ساله از تهران

 

جواب :

حضور در خانه پدری یا خانه ای دیگر نمی‌تواند عامل مؤثری برای جلوگیری از لبریزشدن صبر و حوصله همسرتان به حساب آید. اگر قرار باشد رفتارهای شما ادامه یابد طبعاً به زودی شاهد رفتارهای متقابل همسرتان خواهیدبود. با این اوصاف لازم است به جای نگرانی برای تنها ماندن با همسرتان، در صدد از بین بردن عوامل این نگرانی باشید. در صورت لزوم توصیه می‌شود اقدامات درمانی مورد نیاز برای کنترل اعصاب و رفتار را تحت نظر متخصص شروع کنید.

ارسال دیدگاه