کد خبر : 521092

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ زمان : ۰:۰۱

مکمل غذایی مناسب برای کودکان

سوال مخاطب نی‌نی‌بان : دخترم سه سال و هفت ماهه است. مقاله تون در مورد ویتامین های مورد نیاز کودک عالی بود. اتفاقا چند وقته می خوام دخترم رو ببرم آزمایش تا ببینم چه ویتامینی در بدنش کمه. آیا لازمه ببرمش آزمایش؟ من از چند تا مادرها  شنیدم که مکمل غذایی به بچه شون می […]

سوال مخاطب نی‌نی‌بان : دخترم سه سال و هفت ماهه است. مقاله تون در مورد ویتامین های مورد نیاز کودک عالی بود. اتفاقا چند وقته می خوام دخترم رو ببرم آزمایش تا ببینم چه ویتامینی در بدنش کمه. آیا لازمه ببرمش آزمایش؟ من از چند تا مادرها  شنیدم که مکمل غذایی به بچه شون می دن، شربت یا به صورت پودر. آیا لازمه همه کودکان استفاده کنن، اگه بخوام مکمل به دخترم بدم شما چی پیشنهاد می دین؟

پاسخ دکتر پریسا ایزدبار، متخصص کودکان :
تا ۲ سالگی باید آزمایش های لازم انجام می شد تا کمبود های بدن کودک بررسی می شدند. مکمل غذایی که متاسفانه بسیار رایج شده است، اصلا توصیه نمی شود. زیرا در صورت مصرف نامناسب عوارضی را خواهد داشت. اگر مصرف مکمل غذای زیاد باشد امکان اینکه آهن زیادی در کبد جمع شود وجود دارد. توصیه من به شما این است که حتما آزمایش های لازم را انجام دهید و به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه