کد خبر : 528720

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۱ زمان : ۸:۰۰

مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون

دکتر‌ شریعتمداری متخصص پوست در خصوص مضرات شستشوی زیاد بدن با‌ صابون گفت: صابون های آنتی باکتریال اغلب دارای مواد شیمیایی خشک هستند که آلودگی و کثیفی را از سطح پوست می‌یرد و می‌تواند مانع شود که بدن باکتری‌های مفید را تشخیص دهد. وی در ادامه گفت: از بین بردن مکرر باکتری های مفید پوست ممکن […]

شستن دست مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون
دکتر‌ شریعتمداری متخصص پوست در خصوص مضرات شستشوی زیاد بدن با‌ صابون گفت: صابون های آنتی باکتریال اغلب دارای مواد شیمیایی خشک هستند که آلودگی و کثیفی را از سطح پوست می‌یرد و می‌تواند مانع شود که بدن باکتری‌های مفید را تشخیص دهد.
وی در ادامه گفت: از بین بردن مکرر باکتری های مفید پوست ممکن است به سیستم ایمنی آسیب وارد کند و حتی ممکن است تعدادی ویروس‌های عادی پیدا کنند و به ویروس‌های مقاوم‌تری تبدیل شوند که از بین بردن این نوع سخت‌تر است.
وی افزود: بهتر است هر فرد از صابون و ‌شامپوی مناسب پوست خودش استفاده کند. بطور مثال به هیچ عنوان از ‌شامپوی بزرگسالان برای بدن کودکان استفاده نشود چراکه قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و باعث از بین رفتن چربی پوست کودکان می‌شود و پوست کودکان تا زمان رسیدن به سن بلوغ به اندازه کافی چرب نیست در نتیجه منجر به خشکی پوستشان می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: حتی‌الامکان از صابون برای استفاده روزانه‌ی بدن استفاده نکنید و چنانچه پوست خشکی دارید می‌توانید با استفاده از صابون اسیدی یک روز در میان شستشو دهید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که پوستتان را با صابون به صورت روزانه و ‌مکرر پاک کنید.
ارسال دیدگاه