کد خبر : 528558

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷ زمان : ۲۲:۰۰

لازم است مداحان وارد حوزه سیاسی شوند

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کل کشور گفت: به نظر من اشتباه است که مداحان نخواهند در حوزه سیاسی وارد شوند و لازم است که وارد این حوزه شوند. مصطفی خورسندی با بیان این‌که «اصل حرکت ابا عبدالله یک حرکت سیاسی است» اظهار کرد: مداح باید بر مواضعی که می‌گیرد عالم باشد و اطلاعات […]

مصطفی خورسندی لازم است مداحان وارد حوزه سیاسی شوند

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کل کشور گفت: به نظر من اشتباه است که مداحان نخواهند در حوزه سیاسی وارد شوند و لازم است که وارد این حوزه شوند.

مصطفی خورسندی با بیان این‌که «اصل حرکت ابا عبدالله یک حرکت سیاسی است» اظهار کرد: مداح باید بر مواضعی که می‌گیرد عالم باشد و اطلاعات سیاسی بالایی داشته باشد، ضمن اینکه باید به هر شکل بر شرایط جامعه به طور کامل اشراف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ مهم این است که به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود چه در حوزه سیاسی باشد یا در مباحث اخلاقی و یا اقتصادی، در هر بخشی ذاکر امام حسین(ع) باید به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کند و اگر لازم باشد موضع خود را کاملا بیان کند.

خورسندی، در پاسخ به این سوال که آیا اظهارنظرهای تند سیاسی برخی مداحان صحیح است یا خیر؟ گفت: به طور کلی اگر صرفا محفلی بدون توجه به مباحث سیاسی روز داشته باشیم، این جلسه جلسه‌ای است که نمی‌تواند ثمرات خود را داشته باشد. باید در آنجایی که لازم است کاملا موضع سیاسی ذاکر بیان شود.

رئیس کانون مداحان، با اشاره به اینکه «حرکت اباعبدالله یک حرکت کاملا سیاسی است»، تاکید کرد: آنجا که امام از فضای مکه و منا خارج می‌شود، به هر شکل حرکت‌ها همه سیاسی است. باید در برابر اشتباهات رژیم‌های حاکم موضع گرفت. با توجه به اینکه ۸۰ هزار مداح وجود دارد نمی‌توان مصداقی بیان کرد، اما فضای ذکر و ذاکری باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات کامل سیاسی داشته باشند و در جای خود موضع خودشان را بیان کنند و از امر به معروف و نهی از منکر هم کوتاه نیایند، ولی باید شرایط و مراحل امر به معروف را همه طی کنند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
ارسال دیدگاه