کد خبر : 532672

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۴ زمان : ۱۰:۰۰

عوامل مهم در تربیت فرزند

دکتر شعاعی، استاد دانشگاه و کارشناس مشاوره تربیتی و خانواده، در کارگاه تخصصی «تربیت فرزند»، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، مدل شخصیت مادر و فرزند، راه درست تربیت فرزند و توجه به تمامی ابعاد فرزند را مورد بررسی قرار داد. وی با تاکید بر اهمیت ارتباط مادر با فرزند از دوران جنینی و […]

تربیت فرزند عوامل مهم در تربیت فرزند
دکتر شعاعی، استاد دانشگاه و کارشناس مشاوره تربیتی و خانواده، در کارگاه تخصصی «تربیت فرزند»، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، مدل شخصیت مادر و فرزند، راه درست تربیت فرزند و توجه به تمامی ابعاد فرزند را مورد بررسی قرار داد.
وی با تاکید بر اهمیت ارتباط مادر با فرزند از دوران جنینی و نوزادی تا ۷سالگی، اظهار کرد:  برای تربیت صحیح اول باید از تربیت و شناختن خود شروع کنیم و سپس در راستای تربیت صحیح فرزند گام برداریم.
این استاد دانشگاه در مورد مدل های ارتباطی مادر و فرزند، گفت: ۳ مدل شخصیت مادر وجود دارد که شامل «مادران پر استرس، نگران و مضطرب»، «بی تفاوت، سهل انگار و ساده اندیش» و «آگاه، منطقی و آرام» می شود. بهترین مدل برای مادران مدل سوم یعنی «آگاه، منطقی و آرام» است، زیرا مادران در این مدل بهتر با فرزند خود تعامل ایجاد کرده و در تربیت فرزند بسیار موفق تر هستند.
این کارشناس کارشناس مشاوره تربیتی و خانواده ادامه داد: بهترین راه تربیت فرزند، از رابطه خوب و صحیح با همسر شکل می گیرد، زیرا فرزندان به رابطه والدین بسیار توجه کرده و از آن ها تأثیر مثبت و منفی را کسب می کنند.
وی با بیان این که برای تربیت صحیح باید به تمام ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی به یک اندازه توجه داشت تا بتوان فرزندی سالم، صالح و موفق تربیت کرد، ابراز داشت: ابزارهای تربیتی را خداوند در وجود ما و فرزندانمان قرار داده است، بنابراین وظیفه ما فقط استفاده صحیح و درست از این ابزارهاست.
ارسال دیدگاه