کد خبر : 407186

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ زمان : ۹:۲۴

طرز تهیه املت خوشمزه

طرز تهیه املت خوشمزه اگر می‌خواهید املت خوشمزه تهیه کنید که پف کرده و سرحال باشد و درنتیجه خوش منظره : ۱- قبل از زدن تخم مرغ به اندازه نوک قاشق چایخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید. ۲- به ازای هر تخم مرغ یک قاشق چایخوری آرد به آن اضافه کنید.   نیمروی پف […]

طرز تهیه املت خوشمزه

اگر می‌خواهید املت خوشمزه تهیه کنید که پف کرده و سرحال باشد و درنتیجه خوش منظره :

۱- قبل از زدن تخم مرغ به اندازه نوک قاشق چایخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید.

۲- به ازای هر تخم مرغ یک قاشق چایخوری آرد به آن اضافه کنید.

 

نیمروی پف کرده

هنگام درست کردن نیمرو ، وقتی که تخم مرغ ها را درون روغن داغ شکستید، در ماهیتابه را بگذارید و حرارت را کم کنید. پس از چند دقیقه کهدر ظرف را بر می‌دارید ملاحظه خواهیدکرد زرده تخم مرغ در لابه‌لای پوششی از سفیده پنهان شده و منظره ای زیبا به خود گرفته است، چراکه با این حرارت موجود در ماهیتابه باعث پخت قسمت بالای تخم مرغ می‌شود.

 

باز هم نیمرو و …

اگر می‌خواهید هنگام پختن نیمرو، اطراف سفیده تخم مرغ ضخیم و بدمنظر نشود، پیشنهاد می‌کنیم پس از داغ شدن کره یا روغن چندین قطره آب درون اهیتابه بریزید سپس تخم مرغ را در آن بشکنید. البته ممکن است شاهد پراکنده شدن ذرات روغن باشید که نباید وحشت کنید.

 

تهیه نیمرو با آب

اگر قصد دارید به جای روغن از آب برای نیمرو کردن استفاده کنید به ترتیب زیر عمل نمایید:

مقداری آب درون ظرف کم‌عمقی ریخته و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید، سپس شعله را خاموش کرده و آب داخل ظرف را با یک قاشق به صورت دورانی هم بزنید. آنگاه تخم مرغ را در داخل این آب که به منزله گرداب کوچکی است بشکنید. بعد در ظرف را محکم بسته و بگذارید به دت چند دقیقه به همان حال بماند تا تخممرغ خود را بگیرد. توجه داشته باشید اضافه کردن یک قاشق مرباخوری سرکه به آب باعث می‌شود سفیده تخم مرغ بدون پخش شدن شکل بگیرد، پس استفاده از آن توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه