کد خبر : 2566

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ زمان : ۷:۰۰

طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

چیدمان میز مربوط به تعطیلات را ساده، زیبا، و ارزان طراحی كنید و با استفاده از یك سری وسیله ثابت و مشخص دو میز را برای مهمانی های شب های سرد زمستانی طراحی كنید. در واقع با یك تیر دو نشان را بزنید. برای انجام این كار سعی كنید از وسایل طبیعی بهره ببرید و از […]

چیدمان میز مربوط به تعطیلات را ساده، زیبا، و ارزان طراحی كنید و با استفاده از یك سری وسیله ثابت و مشخص دو میز را برای مهمانی های شب های سرد زمستانی طراحی كنید. در واقع با یك تیر دو نشان را بزنید. برای انجام این كار سعی كنید از وسایل طبیعی بهره ببرید و از گیاهان، شاخ و برگ درختان، میوه‌های فصلی، و دیگر عناصر زیبا و جذاب كه هم‌اكنون در خانه آن‌ها را دارید و یا تهیه آن‌ها برایتان سخت نیست استفاده كنید.

در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم كه با چه شیوه‌ای می‌توانید یك میز را برای شب یلدا و مهمانی های شام دیگر در زمستان آماده كنید و آن را به زیبایی بچینید. این كار را انجام دهید و سپس به ما بگویید:‌ چه چیزهایی در خانه دارید كه با استفاده از آن‌ها می‌توانید نه تنها یك میز بلكه دو چیدمان برای مراسم مختلف داشته باشید؟

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

میز با رنگ های پاییزی سرزنده و شاد

عنصر اصلی چیدمان این میز ظروف شیشه‌ای با دو اندازه مختلف است كه درون آن‌ها شمع‌های رنگی قرار دارد و پیرامون آن‌ها را گیاهان تازه مانند رزماری و ترخون فرا گرفته است. تمام این چیدمان بر روی یك پایه چوبی قرار گرفته است.

یك رومیزی با رنگ های پاییزی خنثی كه دارای طرح و نقش زیبایی است را در زیر این چیدمان قرار دهید. از این‌كه رومیزی شما دارای طرح‌ها و نقش‌های خاص باشد اصلا نترسید. همان‌طور كه در عكس بالا می‌بینید رومیزی نارنجی رنگ دارای طرح‌های راه‌راه است و به چیدمان كلی میز زیبایی خاصی اضافه كرده است.
نکته مهم: در زیر شمع‌ها و كف ظروف شیشه‌ای نمك قرار دهید تا هم شمع‌های آب شده را به خود جذب كنند و هم تمیز كردن این ظروف شیشه‌ای ساده شود.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

دستمال سفره‌های سیاه رنگ در چیدمان كلی كنتراست ایجاد می‌كنند و رنگ‌های پاییزی ملایم استفاده شده در چیدمان میز را متعادل می‌كنند. چند برگ گیاه طبیعی و دو میوه درخت بلوط را روی دستمال سفره قرار دهید و كل آن‌ها را با یك ریسمان طبیعی به هم گره بزنید. نتیجه چنین كاری را در عكس بالا مشاهده می‌كنید.

نكته: برای داشتن چیدمان غیررسمی‌تر، از ظروف شیشه‌ای دسته‌دار استفاده كنید تا با ظروف شیشه‌ای كه عناصر اصلی میز بودند هماهنگی خوبی ایجاد كنند. این ظروف شیشه‌ای در كنار ظروف نقره‌ای نیز جلوه خاص و زیبایی ایجاد می‌كنند.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

برای داشتن یك دسته گل پاییزی بدون استفاده واقعی از گل، با استفاده از گیره‌های كوچك (كه در همه فروشگاه‌های لوازم تحریر آن را می‌توانید پیدا كنید) برگ‌های درختان پاییزی را به شاخه‌های كوچك درختان وصل كنید. چند شاه بلوط در كف ظروف شیشه‌ای قرار دهید تا شاخه‌های كوچك درختان به خوبی سر جای خودشان قرار بگیرند. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید این كار در چیدمان این میز به زیبایی انجام شده است.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

برای این‌كه چیدمان میز شما زیبایی دوچندانی پیدا كند، كاسه‌های چوبی را با میوه‌های پاییزی كه رنگ‌های متنوع و زیبایی دارند پر كنید. در عكس بالا از شاه بلوط و گلابی استفاده شده است. استفاده از این میوه‌ها به میز شما رنگ اضافه كرده و جلوه آن را خاص‌تر و چشم‌گیرتر می‌كند.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

قرار دادن كنگرهای فرنگی تازه در یك ظرف رستیك نیز به میز شما زیبایی و جلوه خاصی اضافه می‌كند. این زیبایی كاملا در عكس بالا مشخص است.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

میز زمستانی همیشه سبز

برای داشتن یک چیدمان زمستانی دیگر با همان وسایل بر روی میز غذاخوری، گیاهان را با شاخه‌هایی از درخت همیشه بهار، میوه كاج، و میوه قره‌ قروت تعویض كنید.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

با استفاده از یك رومیزی زیبا رنگ قرمز مخصوص را وارد چیدمان میز خود كنید و شمع‌ها را با شمع‌های وارمر سفید رنگ جایگزین كنید. قطعه‌های شیشه‌ای كه در كف ظروف قرار گرفته‌اند در درون میز می‌درخشند و زیبایی چیدمان شما را دوچندان می‌كنند.

از شاخه درخت همیشه بهار، میوه كاج، میوه قره قروت و میوه‌های فصلی مانند انار یا خرمالو برای پر كردن فضای پیرامون عنصر اصلی میز (ظروف شیشه‌ای) استفاده كنید. این كار در چیدمانی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید به طور كامل انجام شده است.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

ظروف شیشه‌ای كوچك كه در درون آن‌ها شمع وارمر قرار گرفته است جریان نورانی زیبایی در میز ایجاد می‌كنند.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

برای ایجاد هماهنگی با دستمال سفره‌های سیاه رنگ از بشقاب‌های غذاخوری سفید رنگ و بشقاب‌های سالادخوری سیاه رنگ استفاده كنید. البته در انتخاب رنگ‌ها به سلیقه و چیدمان كلی میز هم توجه كنید. در عكس بالا دستمال سفره به عنوان عنصری در نظر گرفته شده كه بشقاب‌ها باید با آن هماهنگ شوند. این عنصر در میز شما می‌تواند متفاوت باشد.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

با یك روبان زیبا و جذاب یك شاخه كوچك از درخت همیشه بهار و یك كاج كوچك را به دستمال سفره گره بزنید. نتیجه این كار را در عكس بالا مشاهده می‌كنید.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

برای این‌كه مهمانی خود را خاص و ویژه كنید، نام هر كدام از مهمانان را بر روی یك كارت نوشته، هر كدام از كارت‌ها را در درن یك میوه كاج قرار دهید، و آن را در مقابل بشقاب مهمان خود بگذارید. با این كار مهمان شما احساس خاص و ویژه بودن می‌كند.

 طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

كاسه‌های چوبی را با میوه‌های زیبای زمستانی مانند انارها و قره قروت‌های قرمز رنگ و زیبا كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید پر كنید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

ارسال دیدگاه