کد خبر : 528508

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷ زمان : ۸:۰۰

شیوه عزاداری را از اهل بیت(ع) بیاموزیم

حجت الاسلام محمود نم نبات، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان، در خصوص انحرافات عزاداری و مصادیق آن اظهار داشت: اگر از شیوه های عزاداری مورد تایید اهل بیت (ع) فاصله بگیریم، ریشه انحراف در عزاداری ها شکل می گیرد. وی در تفصیل این موضوع افزود: به هیچ وجه آسیب هایی که گاهی برخی عزاداران به […]

حجت الاسلام محمود نم نبات، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان، در خصوص انحرافات عزاداری و مصادیق آن اظهار داشت: اگر از شیوه های عزاداری مورد تایید اهل بیت (ع) فاصله بگیریم، ریشه انحراف در عزاداری ها شکل می گیرد.

وی در تفصیل این موضوع افزود: به هیچ وجه آسیب هایی که گاهی برخی عزاداران به بدن خود وارد می کنند از طرف اهل بیت (ع) دستور داده نشده است، ما وقتی شیوه عزاداری اهل بیت (ع) را می بینیم این گونه عزاداری ها در مراسمات آن ها نبوده است.

این کارشناس حوزه، توجه به سخنان مقام معظم رهبری را راهکار جلوگیری از این انحرافات دانست و عنوان کرد: ریشه این تندروی ها کاری به اسلام ندارد، ما باید نحوه و کیفیت عزاداری را در استفتائاتی که از رهبر معظم انقلاب می شود، جست و جو کنیم.

حجت الاسلام نم نبات ادامه داد: برخی کارها، در شان، شکوه و عظمت عزاداری سیدالشهداء (ع) نیست.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه، پیروی از توصیه های مقام معظم رهبری را، آغاز یک حرکت عاشورایی در خصوص عزاداری ها عنوان کرد و گفت: نباید با دسیسه دشمنان از حقیقت عزاداری دور شویم تا آن ها با بدجلوه دادن عزاداری امام حسین (ع) در جهان، اسلام را به گونه ای دیگر نشان دهند.

منبع : سایت اطلاع‌رسانی محافل مذهبی ( عقیق )
ارسال دیدگاه