کد خبر : 525049

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۱ زمان : ۸:۰۰

زیارت باید مبتنی بر علم، معرفت و عشق باشد

در برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا که در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا معلی برگزار شد یکی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سمنان در جمع اساتید و دانشجویان استانهای خراسان رضوی و سمنان با بیان این مطلب که زیارت می بایست بر مبتنی برعلم ، معرفت و عشق باشد افزود : هر چه آگاهی […]

در برنامه روایتگری مصور حماسه عاشورا که در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا معلی برگزار شد یکی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سمنان در جمع اساتید و دانشجویان استانهای خراسان رضوی و سمنان با بیان این مطلب که زیارت می بایست بر مبتنی برعلم ، معرفت و عشق باشد افزود : هر چه آگاهی و شناخت بیشتر باشد ثمرات چندین برابرخواهد بود.

دکتر محمدرضا شهاب زیارت باید مبتنی بر علم، معرفت و عشق باشد

دکتر محمدرضا شهاب عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان یکی از ویژگی های سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات عالیات را زیارتی تؤام با معرفت و آگاهی دانست و ادامه داد: سفرهای دانشجویی که همزمان با جوانی و ورزیدگی جسمی و لطافت روح و پاکی ضمیر آنهاست باعث می شود بهره های بیشتری از این سفر روحانی و معنوی عاید گردد.
وی متفاوت برشمردن بین زیارت فرهیختگان و سایرین اظهار داشت : افراد اندیشمند استعداد و توان دریافت ماورای ظاهر را دارند و می توانند جنبه های ملکوتی زیارت را دریابند و آثار و درسها و عبرت هایی را به دیگران منتقل نمایند.
این استاد دانشگاه با اشاره به پیش نیازهای سفر عتبات عالیات خاطر نشان ساخت قبل از سفر باید مطالعات و آگاهی و شناخت لازم ایجاد شود تا بتواند در حین سفر بیشترین تاثیر و دستاورد را داشته باشد.
دکتر شهاب با بیان خاطره ای از اولین سفر خود به عتبات عالیات و متاثر شدن کلاس درس و دانشگاه گفت : آثار این سفر را آنقدر عمیق و پربار و پربرکت بود که تا چند هفته کلاس درس را تحت الشعاع قرار داده و صحبت ها در کلاس منحصر به معارف عاشورا و مبانی ولایت شده بود.

منبع : سایت اطلاع‌رسانی محافل مذهبی ( عقیق )
ارسال دیدگاه