کد خبر : 529465

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۳ زمان : ۸:۰۰

رونق گردشگری با فعالیت بوم‌گردی بندر کنگ

ایوب زارعی شهرداد بندر کنگ در بندرلنگه اظهار داشت: صنعت توریست که به درستی آن را صنعت می‌نامند می‌تواند درآمدی پایدار برای منطقه و شهر کنگ ایجاد کند. وی افزود: بندر کنگ با برخورداری از ساختار معماری ایرانی اسلامی متناسب با فضای جغرافیایی، توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به خود جذب کرده است. […]

ایوب زارعی شهرداد بندر کنگ در بندرلنگه اظهار داشت: صنعت توریست که به درستی آن را صنعت می‌نامند می‌تواند درآمدی پایدار برای منطقه و شهر کنگ ایجاد کند.

وی افزود: بندر کنگ با برخورداری از ساختار معماری ایرانی اسلامی متناسب با فضای جغرافیایی، توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به خود جذب کرده است.

شهردار بندر کنگ همچنین خاطر نشان کرد: این بندر تنها شهر بندری خلیج فارس است که ۵۴ هکتار آن در محدوده میراث فرهنگی کشور قرار دارد و در بین بنادر شمالی و جنوبی کشور به عنوان بندری ویژه به حساب می‌آید.

زارعی با بیان این موضوع که معماری سنتی و وجود خانه‌های بومی با معماری اسلامی ایرانی برای جذب توریست بیشتر به نگاه دو سویه و نگاه مثبت همه نهادهای مربوطه نیاز دارد تصریح کرد: بوم‌گردی این بندر تاریخی که از برنامه‌های پیش‌روی شهرداری بندرکنگ است برای جذب گردشگر وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

کنگ رونق گردشگری با فعالیت بوم‌گردی بندر کنگ

وی در ادامه اظهار کرد: احیای بوم‌گردی می‌تواند برای صاحبان خانه‌های قدیمی که در اثر فرسودگی هزینه‌های زیادی را برای صاحبان خود بر جای می‌گذارد مفید باشد و نیز برای بندر کنگ به این دلیل که قصد دارد با حفظ آثار پیشینیان از خانه‌های قدیمی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر استفاده کند اهمیت زیادی دارد.

شهردار کنگ افزود: در این طرح شهرداری کنگ با مرمت خانه‌های قدیمی و فرسوده، کوچه‌های موجود را به صورت سنتی سنگ فرش می‌کند لذا بافت خوبی از منطقه بکر گردشگری ایجاد می‌شود.

زارعی در ادامه خاطر نشان کرد: بوم‌گردی بندر کنگ و توجه ویژه گردشگران به ساختار قدیمی این بندر، می‌تواند در آینده نزدیک ثروتی مادی و معنوی از اشتغال پایدار اهالی و صاحبان منازل ایجاد کند و بندر تاریخی کنگ نیز به منطقه‌ای با جذابیت‌های بوم‌گردی تبدیل می‌شود.

یادآور می‌شود؛ شهرداری بندرکنگ با خرید چندین خانه قدیمی آنها را به مراکز فرهنگی و گردشگری تبدیل کرده که ادامه این روند می‌تواند رونق صنعت گردشگری این بندر تاریخی در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه