کد خبر : 1127

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ زمان : ۴:۳۵

روش بیدارشدن از خواب در صبح

بیدار شدن از خواب در ساعات اولیه صبح یا به قولی صبح زود شاید برای شما هم یک آرزو باشد! بهترین راه برای سحرخیزی زودخوابیدن در شب است، اما می‎توان به کمک عواملی دیگر به این روند کمک کرد.   اطلاعات زیر برای سحرخیزی مفید خواهند بود. مخصوصا برای این روزها که به اول_مهر نزدیک […]

بیدار شدن از خواب در ساعات اولیه صبح یا به قولی صبح زود شاید برای شما هم یک آرزو باشد! بهترین راه برای سحرخیزی زودخوابیدن در شب است، اما می‎توان به کمک عواملی دیگر به این روند کمک کرد.

 

اطلاعات زیر برای سحرخیزی مفید خواهند بود. مخصوصا برای این روزها که به اول_مهر نزدیک می‎شویم.

به اندازه کافی بخوابید

بدن هر فرد با توجه به شرایط مختص به خودش از جمله سن و میزان فعالیت به میزان مشخصی خواب نیاز دارد. اما می‎توان گفت که ۶ ساعت خواب در شبانه‎روز نیاز اصلی انسان است. گاهی ممکن است مقدار خواب شما کمتر و یا بیشتر از ۶ ساعت بشود. اگر خوابتان کمتر از ۶ ساعت بود و در طول روز احساس خواب آلودگی می‎کردید؛ سعی کنید طوری برنامه‎ریزی کنید که به این میزان برای خودتان برنامه استراحت بگذارید، و اگر بیشتر از ۶ ساعت خوابیدید و متوجه کسلی و بی‎حالی خود شدید، یعنی میزان خواب شما زیاد بوده و برای متناسب کردن آن برنامه‎ریزی نمایید.

به هرحال توجه داشته باشید که به اندازه بخوابید تا بتوانید در جهت سحرخیزی قدم‎های موفقی بردارید.

آماده‎سازی محیط خواب

محیط خوابتان را برای یک خواب راحت و بیدار شدن به موقع آماده نمایید. سعی کنید اتاق مرتب باشد که موقع خواب فکرتان درگیر شلوغی‎های آن نشود. نور اتاق را طوری تنظیم کنید که نه تاریکی مطلق باشد و نه آنقدر زیاد باشد که نتوانید بخوابید.

اگر در محیط خواب شما هوای تازه جریان داشته باشد، قطعا خوابی راحت‎تر وعمیق‎تر خواهید داشت و به این ترتیب می‎توانید راحت‎تر از خواب بیدار شوید.

تهیه لیست قبل از خواب

فهرستی از کارهایی که باید روز بعد انجام دهید؛ به ترتیب اولویت یادداشت کنید و جایی بچسبانید که به محض بیدار شدن، متوجه آن شوید. این کار باعث می‎شود که شما یک زمینه ذهنی از فعالیت‎های روز بعدتان داشته باشید و به محض اینکه از خواب بیدار شدید انگیزه کافی داشته باشید تا از رختخواب بیرون بیایید.

معده‎تان را سبک نگه دارید

سعی کنید در فاصله زمانی دو ساعت قبل از خواب چیزی نخورید. هر چقدر معده شما سبک‎تر باشد، راحت‎تر و عمیق‎تر به خواب خواهید رفت. غذا خوردن در ساعات آخر شب و لحظات نزدیک خواب معده شما را درگیر هضم غذا می‎کند و بر این اساس به خواب رفتن شما را دچار اختلال خواهد کرد.

با خودتان رو راست باشید

در رختخواب برای بیدار شدن از خواب، به خودتان دروغ نگویید! سعی کنید به محض بیدار شدن از خواب، رختخواب را ترک کنید. این کار باعث می‎شود که شما به سرعت از فضای خواب آلودگی خارج شوید. اگر مدام با خودتان بگویید که ده دقیقه دیگر یا مثلا یک ربع دیگر بیدار خواهم شد، مطمئن باشید که بیشتر از آنچه که تصورش را می‎کنید خوابالو شده و در رختخواب خواهید ماند.

زنگ ساعت را تغییر دهید

استفاده از یک زنگ ساعت برای مدتی طولانی ممکن است ناخودآگاه شما را به آن موسیقی عادت دهد و دیگر به عنوان هشداری برای بیدار شدن، مفید نباشد. زنگ ساعت خود را هر هفته تغییر دهید تا به محض شنیدن صدای آن متوجه زمان بیداری‎تان بشوید.

خواب‎های روزانه ممنوع

یکی از دلایلی که باعث می‎شود افراد شب‎ها دیر خوابشان ببرد و یا نتوانند خوب بخوابند و سحرخیز باشند، خواب‏‎های روزانه است. شما باید سعی کنید که در بین روز نخوابید تا خستگی بدنتان باعث شود که شب زود به خواب رفته و در نتیجه صبح هم زود بیدار شوید.

اگر می‎خواهید از لذت سحرخیزی بهره‎مند باشید، خواب‎های روزانه را ترک کنید!

بیدارشدن 300x225 روش بیدارشدن از خواب در صبح

روش بیدارشدن از خواب در صبح

کلاس‎های صبحگاهی را انتخاب کنید

اگر محصل یا دانشجو هستید، بهترین عامل برای سحرخیزی شما می‎تواند کلاس‎های صبحگاهی و به قولی زنگ اولی باشد. برای اینکه مجبور شوید مدتی صبح‎های زود بیدار شوید، کلاس‎های ساعات اولیه صبح را انتخاب کنید. مطمئن باشید برای رسیدن به کلاس هم که باشد صبح زود بیدار خواهید شد و همین امر کمک قابل توجهی به شما خواهد داشت برای سحرخیز شدن.

.

منبع : سایت بانو > http://www.banoo.ir

ارسال دیدگاه