کد خبر : 524913

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ زمان : ۱۴:۰۰

رفع افکار مزاحم و شک داشتن به شوهر

سؤال : چند سالی است که ازدواج کرده‌ام. ولی نمی‌دانم چرا دائماً افکار مزاحم به سراغ من می‌آید و باعث می‌شود که به شوهر شک کنم. جالب اینجا است که شوهرم کار خاصی با حرکت مشکوکی هم نمی‌کند. نمی‌دانم چه کار باید بکنم. در ضمن از داروهای آرام بخش هم طبق دستور پزشک مصرف می‌کنم. […]

سؤال :

چند سالی است که ازدواج کرده‌ام. ولی نمی‌دانم چرا دائماً افکار مزاحم به سراغ من می‌آید و باعث می‌شود که به شوهر شک کنم. جالب اینجا است که شوهرم کار خاصی با حرکت مشکوکی هم نمی‌کند. نمی‌دانم چه کار باید بکنم. در ضمن از داروهای آرام بخش هم طبق دستور پزشک مصرف می‌کنم.

شاکریان از گیلان

 

پاسخ از دکتر منصوری :

برای درمان وسواس شما نسبت به همسرتان، این که بیشتر اوقات نگران هستید که او کجاست و الان با چه کسی است، و افکار مزاحم که در هر موقعیتی و حتی در مهمانی به ذهن شما هجوم می‌آورد، لازم است در کنار دارودرمانی کارهای دیگری نیز انجام دهید. مثلاً در حال حاضر می‌توانید ساعت و مکان مشخصی را در هر روز در نظر بگیرید و فقط در آن زمان با خود قرارداد ببندید که آن افکار را در مورد همسرتان داشته باشید. به عنوان مثال، شب قبل که در جایی مهمان بودید و به گفتگوی همسرتان با فردی شک و سوءظن پیدا کرده‌اید، در آن شب به این افکار مزاحم ایست بدهید و به خود بگویید فردا هم می‌توانم به این افکار بپردازم.

نکته دیگر اینکه به فعالیت‌های مورد علاقه‌تان که می‌تواند به شما آرامش بدهد به خصوص در بیرون از خانه بیشتر بپردازید به نوعی که به زندگی زناشویی تا آسیبی وارد نشود.

ارسال دیدگاه