کد خبر : 1621

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ زمان : ۶:۴۰

رسم پذیرایی در ماه محرم در شهرهای ایران

محرم که شروع می‌شود دسته های عزاداری نه تنها باید به فکر خرید وسایل ایجاد خیمه و تولید موسیقی حزن انگیز ویژه این ایام باشند بلکه همیشه از دسته‌ها و صاحبان هیات‌ها و بانیان مجالس این انتظار می‌رود که از عزادارانی که آنها را مشایعت می‌کنند، پذیرایی مختصری هم صورت بگیرد. این رسم همیشه دارای تقدس ویژه‌ای […]

محرم که شروع می‌شود دسته های عزاداری نه تنها باید به فکر خرید وسایل ایجاد خیمه و تولید موسیقی حزن انگیز ویژه این ایام باشند بلکه همیشه از دسته‌ها و صاحبان هیات‌ها و بانیان مجالس این انتظار می‌رود که از عزادارانی که آنها را مشایعت می‌کنند، پذیرایی مختصری هم صورت بگیرد. این رسم همیشه دارای تقدس ویژه‌ای بوده است چون مردم به این نوع غذاها به چشم شفادهی نگاه می‌کنند. 

1 moharam7 رسم پذیرایی در ماه محرم در شهرهای ایران

به همین دلیل در همه شهرها و روستاهای ایران رسم پذیرایی در محرم با شیوه ویژه خود نمودار است. هر چند پذیرایی در ایام عزاداری محرم شکل و شمایل و حال و هوای یکسانی در همه نقاط ایران دارد و معمولا در این ایام شاهد هجوم ظروف یکبار مصرف به مکان‌های پذیرایی از عزاداران در مجالس عزاداری هستیم، اما هنوز هم در گوشه و کنار ایران می‌توان در مجالسی کوچک مجمعه‌هایی از جنس روی را دید که در میان سفره‌ها خودنمایی می‌کنند. حتی در بعضی نقاط افراد با دست و به صورت مشترک از این مواد غذایی موجود در مجمعه تناول می‌کنند.  

ارسال دیدگاه