کد خبر : 524631

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۹ زمان : ۶:۰۰

راه‌هاى ارزیابى ایمان واقعى چیست؟

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، در لابلاى حوادث جوهر انسان شناخته مى‏ شود، در فراز و نشیب‏ها و گرفتن و دادن‏ها و فقر و غنى ‏ها جوهر انسان شناخته مى‏ شود. در حدیث مى‏ خوانیم اگر شخصى را سه بار عصبانى کردى و او حرفى نزد با او رفاقت برقرار کن. کسانى مدعى […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، در لابلاى حوادث جوهر انسان شناخته مى‏ شود، در فراز و نشیب‏ها و گرفتن و دادن‏ها و فقر و غنى ‏ها جوهر انسان شناخته مى‏ شود. در حدیث مى‏ خوانیم اگر شخصى را سه بار عصبانى کردى و او حرفى نزد با او رفاقت برقرار کن. کسانى مدعى ایمان هستند ولى اگر از مقام و عنوان و سرمایه آنان کم شود دست به هر کارى مى‏ زنند. قرآن به یهودیانى که ادعاهایى داشتند و خود را فرزندان و محبوبان خدا مى‏ دانستند و مى ‏گفتند. « نحن أبناء اللّه و حبّائه»(مائده، ۱۸٫) و آتش دوزخ را فقط چند روزى در حق خود روا مى‏ دانستند: «لم تمسّنا النّار الاّ أیّاماً معدوده»( بقره، ۸۰٫) خداوند براى ارزیابى و میزان صداقت آنان مى‏ فرماید: اگر راست مى‏ گویید آرزوى مرگ کنید. « فتمنّوا الموت ان کنتم صادقین»(بقره، ۹۴٫)
قرآن درباره‏ى دروغگو بودن ادعاهاى یهود مى‏ فرماید: آنان به خاطر عملکرد شان هرگز آرزوى مرگ نمى ‏کنند. « ولن یتمّنونه»(بقره، ۹۵٫) و هر یک از آنان دوست دارد هزار سال عمر کند. « یودّ أحدهم لو یَعَمّر ألف سنه»(بقره، ۹۶٫)
قرآن خطاب به پیامبر مى ‏فرماید: به پروردگارت سوگند که ایمان واقعى نمى ‏آورند مگر زمانى که در جنگ و نزاعهاى خود تو را داور قرار دهند و در دل خود هیچ‏گونه ناراحتى از قضاوت تو نداشته باشند.( نساء، ۶۵٫)
در قرآن مى‏ خوانیم؛ علامت ایمان، خمس دادن است حتى اگر از یاران پیامبر باشیم و در جبهه در کنار پیامبر جهاد کنیم و پیروز شویم و غنائم جنگى بگیریم؛ ولى خمس ندهیم، ایمان نداریم: «فأنّ للّه خُمسَه… اِن کنتُم آمنتُم باللّه و ما أنزلنا على عبدنا»(انفال، ۴۱٫) بنابر این تسلیم خدا بودن، تسلیم داورى پیامبر بودن و نق نزدن و گذشتن از جان و مال نشانه صداقت است.

منبع : خبرگزاری بین‌المللی شیعه ( شفقنا )
ارسال دیدگاه