کد خبر : 525823

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ زمان : ۸:۰۰

راهی برای جلوگیری از سرماخوردن

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، حتماً دوست ندارید سرما بخورید و یا بیماری شما طولانی باشد یا دنبال راهی برای جلوگیری از سرماخوردن هستید. پس فقط لبخند بزنید. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که شادبودن می‌تواند مانعی برای ابتلا به سرماخوردگی باشد. پس نگران نباشید و شادمان باشید تا سلامت بمانید. طبق گفته محققان […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، حتماً دوست ندارید سرما بخورید و یا بیماری شما طولانی باشد یا دنبال راهی برای جلوگیری از سرماخوردن هستید. پس فقط لبخند بزنید.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که شادبودن می‌تواند مانعی برای ابتلا به سرماخوردگی باشد. پس نگران نباشید و شادمان باشید تا سلامت بمانید.

طبق گفته محققان افراد پرانرژی و شادمان و آنها که کمتر خود را درگیر مسائل و مشکلات زندگی می‌کنند، نسبت به آنها که عصبانی و نگران هستند کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند. در این پژوهش داوطلبان سالم را از نظر روحیات و استعداد برای تجربه کردن احساسات منفی و مثبت ارزیابی کردند. یعنی بررسی کردند که آنها معمولاً چند بار در روز شادمان، ناراحت و نگران می‌شوند. سپس ویروس سرماخوردگی را به آنها منتقل کردند تا میزان ابتلای این افراد را به این بیماری بررسی کنند. نتایج به‌دست‌آمده بسیار جالب بودند. این محققان دریافتند افرادی که بیشتر احساسات و روحیات مثبت دارند، مقاومت بیشتری نسبت به سرماخوردگی نشان می‌دهند؛ البته افراد با روحیات منفی نیز این طور نیست که الزاماً بیشتر از افراد مثبت بیمار شوند.

ولی چگونه ممکن است احساسات بر سلامت شما تأثیر بگذارند؟ وقتی مغز احساس شادی می‌کند، پیام‌هایی را به اندام‌های ما می‌فرستد که کمک می‌کنند بدن سالم بماند. در حقیقت این پیام‌های مغز همانند داروهایی عمل می‌کنند که می‌توانند به آسانی حالت مغز را تغییر دهند و به این ترتیب از طریق سیستم عصبی و هورمون‌ها بر بقیه اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر شانس شما برای ابتلا به سرماخوردگی ها، سینه، پهلو و یا حتی سرطان‌ها می‌تواند به مقدار زیاد به وسیله نگه داشتن مغز در ۱ وضعیت سلامت کاهش یابد. علاوه بر این افرادی که شاد هستند تمرین‌های ورزشی بیشتری انجام می‌دهند که سبب می‌شود سلامت آنها حفظ شود و همچنین این افراد از خواب بیشتر و راحت‌تری برخوردارند و هورمون‌های استرس نیز در داخل آنها کمتر ترشح می‌شود.

 راهی برای جلوگیری از سرماخوردن

در ضمن افرادی که شادمان هستند، نه تنها کمتر سرما می‌خورند، بلکه وقتی هم بیمار می‌شوند کمتر دچار رنج و ناراحتی می‌شوند؛ ولی افرادی که روحیات منفی بیشتری دارند، وقتی بیمار می‌شوند مدام از بیماری خود و عوارض آن از قبیل گرفتگی بینی و خارش گلو شکایت می‌کنند. به عقیده این پژوهشگران افراد جامعه برای سالم ماندن فقط نیاز دارند کارهای ساده‌ای از قبیل لبخند زدن و شادبودن انجام دهند.

ارسال دیدگاه