کد خبر : 525325

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۶ زمان : ۲:۰۰

راهکار برای جلوگیری از عصبانیت

سؤال : مدتی است بدون دلیل عصبانی می‌شوم و به کوچکتر و بزرگتر از خود پرخاش می‌کنم، اصلاً هم دوست ندارم چنین وضعی برایم پیش بیاید، ولی دست خودم نیست. اخیراً متوجه شدم که این اخلاق باعث شده نزدیکان از من فاصله بگیرند. فکر می‌کنید راهکار برای جلوگیری از عصبانیت چیست؟ زینب، و، م، از […]

سؤال :

مدتی است بدون دلیل عصبانی می‌شوم و به کوچکتر و بزرگتر از خود پرخاش می‌کنم، اصلاً هم دوست ندارم چنین وضعی برایم پیش بیاید، ولی دست خودم نیست. اخیراً متوجه شدم که این اخلاق باعث شده نزدیکان از من فاصله بگیرند. فکر می‌کنید راهکار برای جلوگیری از عصبانیت چیست؟

زینب، و، م، از اردبیل

 

پاسخ :

برای عصبانیت‌های بدون دلیل خود، بهتر است ابتدا با ۱ روان‌پزشک مشورتی داشته باشید و در کنار آن سعی کنید به فعالیت‌هایی که برای شما لذت و شادی به دنبال دارد، بیشتر بپردازید.

هر شب چند دقیقه‌ای در عالم رویا خود را ببینید که با یکی از اتفاقات امروز که شما به خاطر آن رنجیدید و یا عصبانی شدید، روبه‌رو هستید. با تمام جزئیات به آن تجربه واقعی بنگرید. با این تفاوت که برخلاف عالم واقعیت، خود را تجسم کنید که بدون رنجش و خشم با آن موقعیت روبه‌رو می‌شوید. این کار شبیه بازیگری ۱ هنرپیشه است که خود او هم کارگردان خودش است اما در عالم خیال شما با استفاده از توان تجسم که هر انسانی از آن برخوردار است، و با تمرین و تکرار، در این تمرین مهارت پیدا خواهید کرد و این امر باعث می‌شود که زود و بدون دلیل عصبانی نشوید و زندگی خود لذت ببرید.

دکتر منصوری

ارسال دیدگاه