کد خبر : 523526

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ زمان : ۰:۰۱

رازهای مهم پول‌دار شدن

بیشتر مردم به دنبال یافتن کلید موفقیت و خوشبختی هستند. اگر شما مایل هستید که در سال جاری به موفقیت و ثروت قابل توجهی دست پیدا کنید، نظر کارشناسان را دراین‌باره جویا شوید و روش زندگی‌تان را تغییر دهید. این کار آسان است! البته چندان هم آسان نیست ولی در این باره چند روش اساسی […]

بیشتر مردم به دنبال یافتن کلید موفقیت و خوشبختی هستند. اگر شما مایل هستید که در سال جاری به موفقیت و ثروت قابل توجهی دست پیدا کنید، نظر کارشناسان را دراین‌باره جویا شوید و روش زندگی‌تان را تغییر دهید. این کار آسان است!

البته چندان هم آسان نیست ولی در این باره چند روش اساسی و بنیادی وجود دارد. در اینجا اسراری را که برای رسیدن به قله موفقیت، شهرت و خوشبختی وجود دارد برای شما بازگو می‌کنیم.

 

به ارزش‌های خود بها بدهید

من کسانی را می‌شناسم که پول زیادی به دست می‌آورند، ولی هرگز با کسی برخورد نکرده‌ام که بدون ارزیابی باورها، ارزش‌ها و توانایی‌های خود ثروتمند شده باشد. این کار را با تهیه فهرستی شروع کنید و در آن ارزش‌ها، توانایی‌ها، اعتقادات، خواسته‌ها، اهداف و برنامه‌های آینده خود را بنویسید. ابتدا از ارزش‌های خود شروع کنید.

 

جان دادن به ارزش‌ها

پیش از آنکه به ثروت زیادی دست پیدا کنید، باید اتاقی را برای نگهداری از آن اختصاص دهید. ۱ ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید: اگر شما خانه‌ای را بسازید وسایل خانه جور خواهد شد. اگر بخواهید موفقیت، ثروت، شهرت را در ۱ زندگی کوچک جای بدهید این کار میسر نخواهد شد. بنابراین نخست ۱ زندگی را براساس آرمان‌های خود بسازید، در این صورت رویاهای شما تحقق خواهند پذیرفت.

 

عجله و دستپاچگی را از خود دور کنید

همیشه به خاطر داشته باشید که دستیابی به موفقیت و ثروت در ۱ زندگی آشفته و درهم و برهم میسر نخواهد شد؛ زیرا که موفقیت مستلزم نظم و تعهد در زندگی است. زندگی‌تان را ساده کنید جای هیچ گونه معذرت و عذرخواهی باقی نگذارید. هر چیزی که مانع رسیدن شما به اهداف مهم در زندگی‌تان است بردارید.

 

 اهدافتان را در زندگی مشخص کند

تا وقتی که هدف را ندیده‌ایم نمی‌توان به طرف آن شلیک کرد. لازم است ابتدا هدفمان را مشخص کنیم. باید واژه موفقیت را برای خود معنا کنیم. نتایج تلاشتان را تخمین بزنید و از خود بپرسید که چه طور باید به این اهدافتان لباس عمل بپوشانید.

 

کشتی‌های تان را بسوزانید و هیچ وقت از مشکلات عقب‌نشینی نکنید

۱ داستان قدیمی درباره ۱ ژنرال یونانی وجود دارد که سربازانش را در ساحل دشمن پیاده کرد و سپس کشتی خود را به آتش کشید. او می‌خواست این مطلب را به سربازانش گوشزد کند که فکر عقب‌نشینی و شکست و فرار را از سر بیرون کنند. هیچ گاه از مواضع خود عقب‌نشینی نکند.

 

بیشتر از آنچه که پول دریافت می‌کنید خدمات ارائه دهید

هیچ کس بیشتر از خدماتی که ارائه می‌دهد به شما پول پرداخت نمی‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که نمی‌توانید مردم را برای مدت زیادی گول بزنید. خدمات و کارهایی را که برای دیگران انجام می‌دهید، باید

بیشتر از حق‌الزحمه‌ای باشد که دریافت می‌کنید. با این کار مردم حساب شما را از دیگران جدا می‌کنند، و همین مسئله باعث می‌شود که بیشتر به شما مراجعه کنند.

 

از تجمل و اسراف بپرهیزید

افراد ثروتمند این نکته را خوب می‌دانند که پول و ثروت روی هم انباشته می‌شود، و یا مجدداً در راه دیگری سرمایه‌گذاری می‌شود، و باید به طور صحیح از آن استفاده شود. هیچگاه پول و سرمایه خرج نمی‌شود. ورزش‌کاران ملی و برندگان جوایز بخت‌آزمایی پولشان را صرف ماشین‌های گران‌قیمت و جواهرات پر زرق و برق می‌کنند. اگر می‌خواهید به ثروت زیادی دست پیدا کنید، ساده زندگی کنید.

 

 برای رسیدن به ثروت آهسته گام بردارید

کلید دستیابی به ثروت زیاد، کاهش درآمد و افزایش دارایی است. به این نکته توجه داشته باشید که به درآمد، مالیات تعلق نمی‌گیرد. افرادی که درآمد بالایی دارند به همان میزان مالیات از درآمدشان کسر می‌شود. آنها همیشه به فکر خرید اتومبیل، قایق، جواهرات، و وسایل خانه هستند. سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی که به سختی خرج می‌شوند مثل خرید خانه، اسناد، سهام، کلکسیونهای هنری و غیره ثروتی را فراهم می‌سازد که مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد و به راحتی خرج نمی‌شود.

 

 مالیات‌های تان را به موقع بپردازید

البته منظور این نیست که شما بیشتر از آنچه که در تصاحب دارید مالیات بپردازید بلکه پرداخت هر ریال از مالیات لازم است. افراد پول‌دار هیچگاه بر سر چند ریال و یا تومان چانه می‌زنند؛ آنها بر روی میلیون‌ها تومان سرمایه گذاری می‌کنند. اگر می‌توانید برای همیشه از شر مالیات خلاص شوید این کار را بکنید. اما فریب دادن مأموران مالیاتی و یا پنهان کردن درآمد یا دروغ وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد و باعث می‌شود همیشه در ترس و وحشت به سر ببرید، و همچنین از ارزش و اعتبار شما می‌کاهد بنابراین بهتر است این کار را نکنید.

 

 پول و ثروت را تنها به خود اختصاص ندهید

به یاد داشته باشید که پول و ثروت را با خود به گور نمی‌برید. اگر دوست دارید در زندگی فردی پول دار باشید، باید مشخص کند که با پول چه کار می‌خواهید بکنید. سعی کنید با پول کارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه‌ای انجام دهید که برای همه مردم نفع داشته باشد. با ثروتتان دنیای بهتری بسازیم و محیط راحتی را فراهم سازید که نسل‌های آینده بتوانند از آن بهره‌مند شوند. مطمئن باشید که فرزندانتان بابت این کارتان از شما سپاسگزاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه