کد خبر : 529416

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ زمان : ۸:۰۰

دلیل بی‌توجهی فرزندان به ارزش‌ها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حفظ و استحکام خانواده منجر به مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود، گفت: تهاجم فرهنگی به اندیشه‌ها، باورها و اعتقادات فرزندانمان ضربه می‌زند. مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در سلسله نشست‌های علمی این شورا در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی در […]

موبایل دانش آموزان و کودکان دلیل بی‌توجهی فرزندان به ارزش‌ها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حفظ و استحکام خانواده منجر به مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود، گفت: تهاجم فرهنگی به اندیشه‌ها، باورها و اعتقادات فرزندانمان ضربه می‌زند.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در سلسله نشست‌های علمی این شورا در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه خانواده، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی در واقع به معنای هجوم و حمله‌ای دو جانبه و دو سویه است.

وی افزود: دشمنان و بدخواهان به ما هجوم می‌آورند تا نظرات، فرهنگ و باروهای خود را به ما تحمیل کنند که ما نیز باید به باورهای آنها هجوم آورد و به تقابل بپردازیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: تهاجم فرهنگی ما را درگیر یک جنگ فرهنگی واقعی کرده است و این عرصه صرفاً نیازمند کار تبلیغی و ظاهری نیست. هجوم فرهنگی کاری سازمان‌یافته و هدفمند و به دور از تعامل است. در حالی که در تعامل و تبادل فرهنگی که مدنظر ماست اجرای تخریب در فرهنگ تهاجم با تعامل و هم فکری روبرو هستیم.

نوید ادهم ادامه داد: ارتباط آگاهانه و داوطلبانه در پذیرش نمودها یا نمادهایی از فرهنگ دیگران تعامل فرهنگی است نه تهاجم فرهنگی. در تهاجم فرهنگی سعی بر انتقال اندیشه و فرهنگ خود به دیگران است که یکی از روش‌های دشمن تبدیل تهاجم فرهنگی به تعامل فرهنگی است تا افراد خود فرهنگ مهاجم را انتخاب کنند.

وی با اشاره به پدیده جهانی سازی و جهانی شدن، عنوان کرد: جهانی سازی پروژه‌ای است که باید با مدیریت عده‌ای جهان را آنگونه که می‌خواهند به جلو ببرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ما در دوران بسیار مهمی زندگی می‌کنیم. تهاجم فرهنگی به اندیشه‌ها، باورها و ریشه‌های اعتقادی ما ضربه می‌زند بنابراین نباید اجازه دهیم که باورها و اعتقادات فرزندانمان خشک شود.

نوید ادهم با تأکید براینکه فرهنگ بخش ناپیدای زندگی انسان‌ها است، گفت: حیات انسان و جامعه به فرهنگ وابسته است ولی دیده نمی‌شود. اگر از نظر ما اخلاق یک ریشه است نباید این ریشه آسیب ببیند. بنابراین آسیب‌شناسی خانواده بسیار مهم است.

وی گفت: خانواده امروز با خانواده دیروز یکی نیست و شکل، مفهوم و تعریف آن دستخوش تغییر و تحول شده است. باید توجه داشت که بقای ما و تداوم هویت فرهنگی و باورهای اعتقادی ریشه در حفظ و استحکام خانواده دارد.

منبع : خبرگزاری بین‌المللی تسنیم
ارسال دیدگاه