کد خبر : 524865

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ زمان : ۸:۰۰

دلایل گرم شدن کره زمین نسبت به سالهای قبل

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، تابستان بسیار گرمی را می‌گذرانیم. گرما طاقت‌فرسا شده است و زمین روز به روز گرم‌تر می‌شود. حال باید دید دلیل گرم شدن کره زمین بطور ناگهانی و غیرمعمول چیست؟ دگرگونی شرایط اقلیمی کره زمین از دو دهه پیش رو به افزایش است؛ در نتیجه دمای زمین با روندی […]

به گزارش مجله اینترنتی تازه‌های جهان ، تابستان بسیار گرمی را می‌گذرانیم. گرما طاقت‌فرسا شده است و زمین روز به روز گرم‌تر می‌شود. حال باید دید دلیل گرم شدن کره زمین بطور ناگهانی و غیرمعمول چیست؟

warming دلایل گرم شدن کره زمین نسبت به سالهای قبل

دگرگونی شرایط اقلیمی کره زمین از دو دهه پیش رو به افزایش است؛ در نتیجه دمای زمین با روندی صعودی بالا می‌رود. بالا رفتن دمای هوا نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای آسیایی، اروپایی، و قاره آمریکا نیز مشهود است. دلیل آن هم فعالیت‌های صنعتی انسان و افزایش آلودگی است.

به گزارش سایت وارمینگ، سوزاندن سوخت ها به جز دی‌اکسیدکربن، که یک گاز گلخانه‌ای است، باعث آزاد شدن مواد مختلفی می‌شود که بر جو تأثیر می‌گذارند.

با گرم شدن هوا، بیماری‌های مختلف نیز افزایش می‌یابند. پزشکان انگلیسی هشدار داده‌اند که با افزایش دما بیماری مالاریا در انگلیس شایع می‌شود. امروزه اکثر دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که آب و هوای جهان روز به روز گرم‌تر می‌شود، این یعنی گرم‌شدن کره زمین! پس باید کاری کرد. مثلاً با کاشت درختان و از بین نبردن طبیعت و جلوگیری از آلودگی‌های صنعتی تا حد زیادی می‌توان از این معضل جلوگیری کرد.

این گرما به حدی است که یخچال‌های طبیعی در قطب‌ها نیز شروع به آب شدن کرده‌اند و دانشمندان نگرانند. چرا که به عقیده آنها به زودی بسیاری از سرزمین‌های قطبی در آب‌های یخچال‌های ذوب شده، فرو خواهد ریخت.

ارسال دیدگاه